Rastlös, det är jag det!

 

2013-01-27 13.25.22-1

Söndagen blev veckans höjdpunkt. Hem till Gun, dit också Marie tagit sig. En vinstlott när man kan få träffa båda sina sina döttrar samtidigt. Alla mammor vet vad jag pratar om! Gun som inte mått så bra på sistone behövde lite peptalk och tulpaner.

2013-01-27 13.22.03

Det saknas dock en! Drömmer om att vi någon gång ska få träffas alla fyra igen. Men om bara ca 40 dagar ska vi ju träffas i Thailand!

2011-05-08 19.30.46

Saknas gör mycket annat också. Efter separationen i somras så blev det väldigt tomt. Och jag är väldigt dålig på att göra ingenting.

2013-01-26 14.49.17

 Jag har vid något tillfälle i livet blivit kallad för fröken rastlös. Stämmer nog lite! Varför det blivit så är svårt att säga. Från det jag var barn flyttades det väldigt ofta och mycket. Det har fortsatt och det är inte så att jag planerat det så, utan det bara har blivit så. Tror jag! Man vet aldrig vad det är som spökar i det omedvetna! Vad gör jag då nu när det är lite tråkigt och enehanda då? Reser, drömmer och planerar nästa resa.

Lipe power resort ska jag bo de första dagarna innan Koh Lanta.

Att resa själv fick jag ju prova på i somras. Det gick bra det med. Det är ju både fördelar och nackdelar med det. Man kommer i kontakt med folk som man aldrig skulle ha pratat med i vanliga fall när man är fler än en. Men är man social och pratsam så hittar man alltid någon att prata med. Men det är klart att det är roligare att ha någon att dela upplevelserna med. Nu är ju inte Thailändska språket mitt starka ämne direkt, men det brukar ju ordna sig.

2011-07-12 19.22.09

Ibland behöver man ju inte resa långt för att få ro i resetarmen, som Åsa skulle ha kallat det. I norra Roslagen hittade vi ett bed&breakfast som var magiskt vackert. Vi var parets första gäster. Lånade cyklar och hittade ett perfekt ställe för picnick. På morgonen var det nybakat frukostbröd och allt du kan tänka dig på frukostbordet serverat ute på trappen.

2010-06-26 20.53.34

Gotland och Visby kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.

2012-08-04 21.48.07

Getryggen också en väldigt vacker plats

2011-07-29 18.44.12-2

Rom var den enda plats i Italien jag besökt innan detta. Fantastiskt på sitt vis men det blir lite för mycket, kan jag tycka men allt det kulturella. Nej, jag tycker det här var en höjdare Varenna vid Komosjön. Så otroligt vackert. Att vakna till tuppen och kyrkklockorna det är nog mer min grej. Eller som i Grekland, en åsna som står och skriker eller i Australien, Kokkaburrans skrattande läten vid femtiden på morgonen. Då kan man somna om med ett leende på läpparna.

2011-08-03 20.15.19

Stockholm är ju också en underbar stad

2012-08-17 13.32.55

Jag och Monika på jobbet var rörande överens om att en dos Grekland är svårt att vara utan en sommar. Det blir nog en dos på sensommaren, jag har också blivit tillfrågad om jag vill följa med mina goa grannar ut med båt i sommar i Stockholms skärgård. Om jag vill, det är också svårslaget, om vädret är som det ska vara är det också en höjdare.

2012-08-04 13.22.23

Men det blev mest det här jag ägnade slutet av sommaren åt. Under björken med en bok i knät

Imorgon är också en ledig dag

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala