Mors dag

 

2013-05-26 19.47.51

Mors dag är en dag som en del väljer att inte fira. Men jag skulle bli ledsen om ingen kom ihåg mig den dagen. Jag hade bjudit hem döttrarna på lunch. Det visade sig senare att jag jobbade den dagen, men blev hembjuden till Marie efter jobbet som hade alla tre sönerna där. En så trevlig kväll!

Jag hade önskat mig en glassmaskin av tjejerna och det fick jag också. Och i kväll har jag invigt den. Vaniljyoghurt och frysta hallon och lite florsocker. 4points. Det blev gott men jag tror att övning ger färdighet. Man kunde blanda i äggvita läste jag nu för att få den lite fluffigare. Måste prövas!

2013-05-27 15.36.27 

På måndag en ledig dag då jag lämnat bilen på service i Älvsjö industriområde. När jag kom hem efter att ha gått hem så hade jag fått posten och där låg ett handskrivet morsdagskort från Åsa. Oh, så mysigt! Det gjorde min måndag, verkligen! Efter lunch så promenerade jag tillbaka för att hämta bilen. Den dagen blev det över 20 000 steg. Bra jobbat!!

2013-05-25 16.33.55

Jag kände mig lite iakttagen! 

2013-05-27 08.58.27

Vädret var underbart. Solsken, dofter och all den grönska!

2013-05-27 13.58.35

Efter jag hämtat bilen körde jag med en morsdags blomma till Dalens kyrkogård. I backen upp mot minneslunden i ekbacken vill jag själv ligga en dag. Det ser så fint och vilsamt ut. Vitsippor, blåsippor och nu gullvivor. Vackert!

2013-05-27 14.03.16

Många mammor var saknade

 

2013-05-27 14.08.18

Vilket syntes.

Var rädd om varann!

Kommentarer

  1. Fina sommarbilder och harligt att du fick en fin morsdagskvall.At glass och ma sa gott!

    Kram Lill-Asa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala