Sol-varm Vind-kall= Vår

 

20130501_122531

Valborg på kvällen var jag hos Irene och då bestämde vi att ta en promenad om vädret var fint. Och det var det, åtminstone soligt, men blåsigt.

20130501_104330

Vi skulle träffas vid Margaretaparken i Enskede. Här har jag precis rundat hörnan vid Konsum, Sockenplan.

20130501_104753

Det här är väl ett vårtecken om något. Och då minns man hur man stod och frös där vid bl a Storvretsskolans fotbollsplan.

20130501_104753 

Här är vi strax framme, 3 km från hemmet. Det blev lite extra pro-points. Tack för det! Vi fikade där vid ett litet mysigt bageri och satt ute och frös i skuggan. Fortsatte sedan och hämtade Irenes bil.

2013-05-01 11.59.35

Farsta gård som jag tidigare bara besökt en gång och då också med Irene. Tyvärr så var vädret inte då som idag. Men idag var vädret på vår sida. Vi kunde sitta nere vid vattnet i ett par timmar. Till slut blev det så kallt i blåsten att vi flyttade upp till en liten bergsknöl ovanför stranden. När vi suttit en god stund upptäckte vi att vi satt oss i en myrstack. Dom bits inte, men huu var det kliade. På hemvägen åkte vi förbi och tittade på ett område i Hökarängen där någon är intresserad av min lägenhet. Såg väldigt trevligt ut faktiskt. Tobaksvägen 45. Lite natur och bergsknallar och skog. Ja, vi får se! Saknade nog lite mer gräs!

2013-05-01 18.40.59

Sedan kom balkong möblemanget fram. Skulle kanske ha strukit trägolvet. men det får nog vara i år! Möblerna målades förra året och håller nog ett år till.

2013-04-18 17.30.34

Till slut så har jag lagt krassefrön i blöt, det får bli ute i rabatten. På balkongen blir det bara löss hur jag än bär mig åt!

Nu hoppas vi få fortsatt fint väder!

Kommentarer

  1. Jag har nästan inte sett en endast brasbild i år. Förra året la typ alla ut en Valborgsbrasa. Konstigt. Kul att du fick sällskap och fint väder har ni ju också haft. Trägolvet finns säkert kvar nästa år och klarar sig säkert tills dess.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera
  2. Fina bilder :)
    Krasse har jag aldrig testat, skulle kanske prova det i år. Måste hinna iväg till Zeta eller
    Plantagen i helgen. Vi hörs på luren i morgon
    Kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala