Under björken

 
 
Under björken ligger jag och funderar och analyserar. Det är bra, tror jag, att tankarna får ta plats. Den här sommaren har varit händelserik på många sätt. Det känns som jag behöver komma ifatt om ni förstår. Jag konstaterar att jag är en lycklig och priviligierad människa.
Jag har gjort väldigt mycket både stort och smått. Mycket jobb har det blivit men också mycket upplevelser. Och än är sommaren inte slut:-)
Men hemma har jag inte varit så mycket.
Idag har vi haft över 30 grader och jag jobbar. Gräsligt varmt på mitt kontor. Fläkten går på full fart. 
Stackars alla mammor med sina hormoner (och mina;- )
 
 
Utflykt ......

 
till Nyköpings skärgård har det varit
 

 
En vit fläck på kartan för mig. Minst lika vacker som Stockholms skärgård. Framför allt så är det inte så mycket folk överallt.
 
 
Vi bjöds på underhållning. Jisses vilket drag det blev!

 
Vi cyklade runt i Oxelösund.

.
 
Vädret kunde inte varit bättre. Lite för oförsiktiga med solskydd var vi, så läppar och näsor lyste röda.

 
Vi fick tips om att ta oss till ett café som heter Skärgårdsvåfflan.
 
 
Vi hittade den fantastiska platsen. Det fanns hur mycket våfflor som helst. Där smörjde vi kråset och låg kvar och solade och badade
 

 
Till kvällen åkte vi till Nyköping där ett väldigt charmigt hotell väntade.
 
 
 
Lite senare hade vi bokat en räkbåt. Jättegoda räkor var det och trevliga bordsgrannar fick, så tiden gick fort. Båtturen tog oss till Stendörren fram och tillbaka. Musik och dans blev det.
En helkväll ! 
 

Jag har också varit en dag på Getryggen och solat och badat och legat och pratat med mellandottern.
 Mysstunder 
 
Till Gotland har jag också varit, men mer om det nästa blogg.
 
Ha det gott mina vänner

Kommentarer

  1. Men så mysigt du har det. Väldigt vackra sommarbilder och vilken livskvalitet du har just nu. Mys på nu.

    Kram från yngsta dottern

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala