Inspiration

 
 
 
Så nära jag kan komma Rosa bussarna
 
(Vilken tur! Det gick att förhandsgranska och redigera från datorn. Jag försöker blogga från mobilen. Inte helt lätt. Men tack vare min kära svärdotter så lyckades jag skapa ett konto. Det var inga problem att få in bilderna. Men texten hittade jag ingen plats för. Dessutom kunde jag inte hitta var jag skulle kunna  förhandsgranska och redigera).
 
 
Förra veckan var jag till Botkyrka och hälsade på kära mor på Dalens minneslund. Det var tydligen någon som fyllt år och fått en tårtbit. Rart!
 
 
En sådan underbar plats det är. Det enda man hör är vattnets porlande ljud och vinden som susar i trädkronorna. Här ska jag en gång ligga i backen under ett träd!  
Tisdag förra veckan tog jag en dag i stan! Bara så där;-) Det kan man om man bestämmer sig för det! Mitt egentliga ärende var att köpa ett myggnät. Såg en status från Rosa bussarna att de fått hem massor med myggnät som de sålde billigt. Dessutom fick jag en intressant snack med Anders som driver Rosa bussarna. Jag har faktiskt för många år sedan pratat i telefon med honom.
Han blev lite intresserad av mina bilder från Australien, Paperbark camp och Blue Moutens. Så har jag skickat lite bilder till honom. Jättetrevlig man!
  
 
 
Här går jag Sveavägen fram mot tunnelbanan
 
 
Men då fick jag för mig att jag skulle nog kosta på mig en lunch och ett glas rött bara för känna att jag kan faktiskt göra vad jag vill och för att jag kände för det.
 
 
 
Jag hade planerat bjuda mina underbara grannar på middag. Jag blir bjuden flera gånger i veckan på mat. Men lite skam i kroppen har jag men det händer allt som oftas att jag tackar ja. Jag såg på nyhetsmorgon Markus Aujalay laga ris i ugn med fläskcaré, paprika och lök. Och lite staka korvar i 
Jädrar i min lilla låda så gott. Och då måste jag ha ett gott rödvin till det. Hittade ett som fick fem getingar i Expressen. Passade jättebra till maten
 


Receptet finns på recept.nu.
 
 
Efter det så promenerade jag förbi Hötorget och mot söder
 
 
 
Kanonväder. Snaps var så gott som fullsatt på Medis
 
 
 
Ja så blev det nog kanske den sista utesittarkvällen. För nu blåser det och regnar som bara den
Kära nån så mycket kreativa människor det finns. Jag fick en fråga från en privat barnmorska om jag vill samarbeta med dom. Hur kul är inte det? Jättekul!!
De ska också göra en app till mina urljud. Kan översättas till olika språk.
Vill kunna använda ljuden i deras olika kurser och grupper.
Äntligen händer det något! 
 

Kommentarer

  1. Försöker blogga från mobilen om ni undrar;-))

    SvaraRadera
  2. Jag ser det. Det är då det är svårt att få till storleken på bilderna :) Men det var fina bilder och tack för vintipset, inlagt i mobilen nu!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag i stan du fick! Rosa Bussarna hade ju passat dig utmärkt, lite dyrt bara. Både maten och vinet ser väldigt gott ut. Och vilka trevliga grannar du har!

    Kram från Åsorna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala