Västsidan

 
 
I onsdags packade jag väskan för att fara till Göteborg och Ängelholm
 
 
Det är nästan magiskt vackert. Känslan är nästan som första gången man snorklar. Det är så fantastiskt vackert
 

 
Tänk att jag får uppleva detta

 
Christina bor på Bohus Björkö. Christina är en jättegod vän från singeltiden. Vi var båda singelvärdinnor. Jag i Stockholm och Christina i Göteborg. Hon ger så otroligt mycket positiv energi och som vi skrattar:-). Hon är också den som fått mig att gå med i världens bästa reseclub. Det är kanon för mig som älskar resor

 
Den sidan av landet och den skärgården, skiljer sig mycket från ostkusten. Det är öppet, stort och man kan andas, om ni förstår? Samma känsla som Skånes öppna fält eller ett fjällandskap.
 Jag tycker om att se långt! 

 
Bohus Björkö ligger i den norra delen av Göteborgs skärgård. Alldeles nära Grötö, vi vandrade i Mias fotspår, kan man väl säga. Öckerö, Hönö, Kalvsund, Knippla och många fler småöar
 
 
 
 
 
Fikade på en brygga och mådde gott I bakgrunden ser ni Kalvsund eller om det var Öckerö?
 
 
Ja jag badade, det var inte så kallt som jag föreställt mig men inte så där så man ville göra någon längre simtur direkt. Så det fick bli säsongens sista dopp

 
Medans vi väntade på färjan tillbaka så fick det bli lite stärkande med ett glas rosé

 
Hemvägen bjöd på väldigt vackra motiv

 
På lördagen så var vi på info möte angående resecluben hela dagen med olika föreläsare. Jätteintressant! Oj så kul det ska bli!
 
 
Efter en sådan dag behöver man något gott att sätta tänderna i. På lunchen åt vi Persisk mat och på kvällen blev det Afrikanskt. Supergott, och vi satt ute och åt tills det blev mörkt. Varmt och skönt! Och sedan var det dags för nya mål:-)
 

Egentligen behöver man inte säga så mycket till sådana här bilder. Här bodde jag nästan tio år. Det var fina år. Jag lovar det finns inte vackrare plats om man tycker om att promenera. Det går inte att beskriva. Bokskogen är fortfarande lika vacker.
Tyvärr så ska Pyttebron rivas, om det inte blir ett nytt parti som styr kommande  val.


 
Utsikt från Nybron mot Pyttebron

 
Ja här låg gamla badhuset, där är nu en uterestaurang, Åkanten.

 
 
Jag måste ju hälsa på Melvin och tända ett ljus. Finaste killen som nu skulle varit lika gammal som Axel. Så mycket kärlek han gav och fick
 

 
Så här ser det väldigt mycket ut när man kommer till Ängelholm. Mycket mat och vin blir det. Så nu blir det till att slanka till sig när man är hemma
 
 
Jag gick en runda på ca 8 km. Genom djurkyrkogården ner mot Luntertun och hamnen
 

Framme vid havsbadet
 

Havet var lite vresigt idag i Skälderviken
 
 
Klitterhus

 
Bunkern var stängd för säsongen. Där har vi ätit många goda middagar
 

 
 
Innan jag återvände till huvudstaden och hemmet hann jag också träffa Ulfva. Lika vacker och trevlig som vanligt. Ulfva som i dagarna ska bli mormor.
 
Nu har ni fått följa mig på ställen som jag älskar
 
Lev idag och ta vara på stunden

Kommentarer

  1. Åh, vilka vackra bilder! Vilken härlig resa du verkar haft ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Jag hälsar på här ibland hos dig och njuter av dina bilder och resor/äventyr. Måste bara hålla med om din beskrivning om västkusten/Skåne. Bor på östkusten men åker till vårt andra boende på västkusten så snart jag kan för att "tanka" att sitta på en klippa och dofta, lyssna och fundera långt bortom horisonten - livskvalitet. Sen kan jag åka hem och klara mig ett tag till. :-) Samma med skåne där jag bodde ett år i min ungdom och älskar slätterna och korsvirkeshusen och folket och grönskan och . . . . Sen har vi skogen därhemma i dalom, hur fin är inte den då, den kan också få en att tappa andan. ja himmel så mycket fint det finns att njuta av. Ha det gott hälsar Sussie (som brukade hänga med Marie när vi var tonåringar i S-backen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Sussie jag kommer väl ihåg dig. Jag är in hos dig och hälsar på ibland, jag med. Jag började blogga när Åsorna flyttade till Australien för att försöka hänga med i vardagen.
      Ja, jag älskar verkligen att resa. Kul att följer med;-)

      Radera
  3. Vilka fantastiskt vackra foton!
    Vi hoppas på att vi hinner med en sväng till Ängelholm i december.

    SvaraRadera
  4. Lev nu och ta vara på stunden -kloka ord! Vilken fin resa. Älskar Göteborg! Ha det gott.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala