Bokat och klart

 
 
Oj så fort veckorna går. Nu är i alla fall resan bokad. Bara tre månader kvar. Jag åker den 13 januari och kommer hem 31 mars. De tre första dagarna blir det Bangkok. Sedan ut på öarna. Jag har blivit medlem i världens bästa rese club. Fick ett kanonpris!! Alltid billigaste biljetten på hela planet!
 Må oktober och november gå fort. I december så bromsar vi upp tiden för då kommer tjejerna hem från Australien. Åh, vad roligt det ska bli:-))
 



Jobbat ett par dagar har jag också gjort. Sedan har jag förlustat i helgen! Men för första gången i mitt liv har jag missat en avgång. Var så tvärsäker på att bussen skulle gå kvart över elva så jag tittade inte ens på biljetten innan på morgonen. Och för att vara säker på att hinna så var jag i god tid på centralen så jag strosade runt och kikade i affärerna och gick upp till Klarabergsviadukten tio i elva. Då hade bussen gått kvart i och inte kvart över. Så snopet!! När jag ska ut och resa så tittar jag på biljetten hur många gånger som helst men icke denna gång. Så kan det gå!
Det blev att ta tåget istället. Men det gick ju bra.
 
 
Gamla vänner och små sår ska man inte förakta sägs det. Så i helgen har jag varit i Falun och blivit bortskämd med god mat och dryck av en gammal vän.

 
Häst eller bock, tja inte vet jag! Fin var den i alla fall!

 
Hem blev det buss. Gissa om jag var ute i god tid?
 
 
En bok som har varit omskriven och fått fin kritik är denna.
En bok om separationer och hur man tar sig vidare efter. Jag stäckläste den på buss och tåg, så när jag kom hem var den utläst. Den var så bra!
Det kommer aldrig mer att du! Anne-Lie Högberg har skrivit den. Det mesta självupplevt!
Ja i morgon är det jobb. Men nu har jag inte mer jobb inbokat, tyvärr! Jag hoppas ju inte att folk ska bli sjuka, utan bara att de vill vara lite lediga. Det vore bra för mig;-)
 
Fånga stunden mina vänner

Kommentarer

  1. Lyckliga du som ska iväg på en längre resa. Härligt! Den boken vill jag läsa! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en sådan långresa bokad. Vi har 11 dagar kvar tills vi åker till Thailand :)
    Mysigt med en liten dalasväng, även om du missade bussen.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala