Lite blandat

 
Ibland kan en vecka vara ganska händelselös. Som denna! Fast det har varit mycket förberedelser för visumhandlingar.
Promenerat/motionerat en del och jobbat ett par dagar. Här går jag på gamla Götalandsväg som går parallellt  med Årstafältet och kommer fram vid Gullmarsplan.

 
För övrigt har det handlat mycket om blommor och blader. Min nyaste inneväxt är tulpanpelargon där varje liten blomma i blomman ser ut som en tulpan.

 
Så kom då äntligen ett par sommardagar men sommarvärme.

 
Min fula rosenspirea är äntligen borta och jag har fått plantera. Ser inte så mycket ut för världen ännu. Men nästa sommar, det blir något att skåda när jag kommer hem nästa år

 
Balkongen är väldigt lite utnyttjad i år

 
 
Mina hibiskusar är på gång med massor av knoppar
 
 
Naturgräs är också vackert
 
 
Igår var det sol men tyvärr ingen värme. Försökte sitta ute och läsa men 12 grader och nordliga vindar gjorde att det blev bara 5 min. Trösterikt att veta att jag kommer att få sol och värme i höst och vinter.
Men Molly trivdes.
 
 
Nu ligger hon här sötfia!

 
Denna bok fick jag av Åsa Brolin som översatt boken till svenska. Vilken bok! Helt fantastisk. Man både gråter och skattar. Mest gråter. Sträckläste den hela måndagen. Så bra.
Tack Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala