Händelserikt som vanligt

 
Mitt första morsdagskort!
Vet inte riktigt hur det gick till för det här var 1964 och morsdag är ju i maj och min förstfödda Gun föddes i juli. Så jag misstänker att fadern haft något med saken att göra;-)
Gulligt
 
 
När flickorna var små önskade jag mig egenhändigt ritade kort. Här är ett från Åsa 1973. Jag tror att hon haft hjälp eftersom hon var bara 2 år. Också väldigt gulligt!
 
 
Numera är tid tillsammans det bästa man, som mamma till vuxna barn, kan få! Så därför åts det en trerätters här på Bollstavägen i söndags. Efter det bjöd döttrarna på Stadsteatern. Vi såg Selma Lagerlöfs, Gösta Berlings saga. Väldigt bra, vacker scenografi och bra skådisar.
 
 
 
På tisdagen jobbade jag först och sedan till Nynäshamn där "ettorna" hade öppet hus. Fina Zelda, Lynn och Ebba på bild.
 
 
Kusinerna Erik och Ebba
 
 
Onsdag fm, fyllde jag termosen med kaffe och bredde mackor och satte mig bakom ratten och körde mot Skåne som är en av de vackraste platser jag vet

 
Tänk att jag bott här i åtta år! Många fina minnen har jag med mig härifrån.
 De har numera fått en mur som ska hålla vattnet borta om Rönneå svämmar över, vilket den gör ibland. Jag vaknade en morgon och tittade ut och upptäckte att jag fått en brygga precis utanför altan

 
Uffe mår gott i solen

 
Tunneberga gästgivargård

 
Min vän Linnea hann jag också ta en fika med

 
Utsikt från altan.
Pilarna som är lika vackra sommar som vinter

 
På andra sidan Nybron håller det nu på att byggas. Huset längs till höger är klart och där ska en restaurang öppna i sommar med en stor brygga i ån.

 
Strosade sedan hemåt

 
Som att gå i en grön tunnel!

 
Så vackert
 
 
Vi hann också med att hälsa på Gunne i Halmstad, på fredagen, som bjöd på lunch.

 
 Hennes trädgård är som en oas.
 
 
Här stod gamla badhuset, där nu Telegrafen öppnat en uteservering som hade premiär på fredagskvällen. Och vi var där;-) och satt i solen. Efter det ett glas Amarone i kvällssolen på altan.
Det ska va gött o leva!!
 
Ja, sedan var det dags att vända hem mot Stureby.
 
 I morgon är det söndag och jag ska jobba fm pass på södra BB.
Ytterligare har en vecka gått.
 
 
 
 

 

Kommentarer

  1. Men så mysigt med Uffe och Ängelholm. Så grönt, fint och somrigt. Åldras inte Uffe? Ser ut som att han har gått ner i vikt också.

    Tänk att jag var sån konstnär som 2-åring. Måste nog fått hjälp av storasystrarna.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala