Lagom är bäst

 
Sista tiden har all snurrat kring jobb och mat. Jag klagade över att jag bara fick jobba tre dagar i juni. Nu ska jag inte klaga mer! På sju dygn jobbade jag sju dygn, varav två nätter. Det blir liksom ingen ordning på något när man ska jobba både natt och dagpass. De två sista dygnen på en ny avdelning. Men roligt var det. Roliga arbetsuppgifter, mycket patientkontakter och många små söta bebisar har sett dagens ljus. Nu är jag ledig två dagar sedan tre jobbdagar
 
 
Sedan kör jag viktväktarna för att slanka till mig lite till stranden. Det är inte rotmos om ni trodde det!
 Puré på sötpotatis och fänkål är det! Inte alls så tokigt som det låter, faktiskt. Till det kokta rödbetor, salladslök, dill och torskrygg. Mums. Bara 6 pp. De ni;-)
Det går neråt med vikten, dock inte så fort som det brukar. Det är väl inte så många kilon så det kommer nog att ordna sig!
 
 
Min fina.  
Om det nu är min Thailands eller Australienska hibiskus vet jag ej, men blommar som bara den gör den.
Annars är det lägenhetsvisningar och annons på bilen som upptar tiden jag är hemma 
 
Lite måste jag få klaga också.
Sån j-a nackspärr jag haft nu sedan förra onsdagen! Lite bättre idag efter vetekudde Voltaren och Ipren.
Nu till sängs
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala