Vecka 29

 
Veckorna går så fort.
I lördags blev det svampplockning med familjen Kilström Jönsson! Så himla trevligt. Som lök på laxen var Lukas också med. 
Lukas som gjorde sin debut som svampplockare på Vätö som fyra, femåring! Sedan dess har han plockat svamp. Numera blir det väl inte så ofta men i skolåldern i Nykvarn hade han alltid en plastpåse med sig i ryggsäcken. Så på hemvägen från skolan blev det en runda i skogen.
Roligt när man introducerat något som blivit ett intresse.   
Konstaterar att det är kantarell år i år.

 
Dom här skönheterna mötte vi när vi var på väg hem

 
Sedan återstod ett par timmars rensning. Under tiden lagade Magnus en fantastisk god svamprisotto med gillad entrecote. En middag att be för;-)
Fattades bara ett glas rött för min del, men eftersom jag skulle köra hem, så fick det bli jättegod flädersaft som Marie gjort. Inte dåligt det heller!

 
Men mig hem fick jag denna vackra bukett från radhuset. Som en brudbukett! 

 
Det vill inte bli någon riktig sommar i år, det kan vi väl vara överens om, tyvärr.
 Igår dundrade åskan samtidigt som det regnade och haglade. 
Jag har inte så jobbigt med sommaren eftersom jag har sju månader sommar framför mig:-)

 
Det blev till drivor som låg kvar när Molly och jag gick en runda. Sedan sken solen upp mellan regnskurarna. Jag åkte och hälsade på Gunnar och Therese i Nynäs där det bjöds på middag. Av veckans sju dagar har jag blivit bjuden på middag fem dagar. Att då försöka följa viktväktarna är inte lätt. Men det får gå som det går. Jag prioriterar det trevliga att få träffa mina vänner eftersom det dröjer innan vi ses igen kanske.
 
 
 
Om sex veckor så äntrar jag flyget mot Thailand
 
Ha det gott mina vänner

Kommentarer

  1. Passa du på att vara social och äta mycket bjudmat. Banta är ju inte alls lika roligt. Du ser ut att ha haft en riktig mysig vecka trots vädret. Här i Sydney tycker jag nästan att det börjar bli lite vår i luften.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala