Näst sista veckan

 
Förra veckan var den sista för mina gäster! I går åkte Håkan hem och i dag klockan sex på morgonen åkte Helen och Edvin till Bangkok för att shoppa och titta på stan. Det finns ju en del att se och uppleva där

 
Två gången har vi nu varit på Grekens matställe. Greksallad och lammfärsbiffar med fetaost i.
Jisses så gott när man ätit nudlar och kyckling för resten.

 
Vi har mest varit på Palm beach och ätit och druckit. Den här dagen blev det masserman i coccos.
En av mina favoriter faktiskt

 
San sunset bar ligger strax intill Palm beach, där var vi många gånger förra gången.
Urvalet av restauranger har varit lite begränsat beroende på årstiden.
Men man ser för varje dag hur det öppnar nya ställen. Idag är vädret lite ostadigt och jag känner inte för någon strand idag. Så det får bli en dag hemma!

 
Åsornas blommor börjar se lite tråkiga ut. Så H/E åkte till trädgårdshandeln och köpte en lotus blomma som ska bli så här fin, fast mörkt purpurfärgad, när den får växa till sig.

 
Vi har också gjort ett till besök i Old Town som idag, hade så lågt vattenstånd så vi nästan hade kunnat gå hem;-)
 
 
Idag var utsikten bättre från View Point

 
Inget skit på linsen om ni tror det, utan en myggsvärm bredvid mig. Mysigt att känna sig omsvärmad!
Men den här gången har jag klarat mig nästan helt utan myggbett faktiskt. Jag har ätit antihistamin
tabletter och det verkar vara grejen för mig.
 
 
 
Onsdag och torsdag har det varit muslimska högtidsdagar.

 
Massor med folk och barnen fick också sitt lilla roliga.

 

 
Detta mina vänner är sjukt gott. Friterade potatisar, varma, med olika kryddor på till nygrillade kycklingspett. Mums!

 
Igår kväll blev det Bajern och pizza!

 
Där kan man, som jag såg grannen få, köttbullar med potatismos om man vill. Men vi ville ha pizza!
Mannen i mitten var bland det roligaste vi träffat på. När han började prata, och han pratade fort och mycket, såg vi nog ut som fågelholkar alla fyra, innan vi kunde gissa vilket språk han talade på.
Kan ni tänka er en blandning av thai/danska/svenska. Herre jisses. Vi fattade inget till att börja med! Men en glad skit var det!
 
Ja, det har handlat mycket och om mat och dryck denna blogg med så är det. Jag som så sällan dricker öl hemma, tycker det är jättegott här med en Leo till maten. Nu blir det åtstramning av åtminstone öl innan jag åker till Sydney på torsdag
 
 
Ja och så igår em var det dags för den sista GT i poolen på ett tag
Hej och tack säger jag till mitt trevliga sällskap.
 
Vi ses i Sydney i februari.
 

Kommentarer

  1. Fina bilder mamma ��
    Jag äter också antihistamin när jag är i Thailand, tål inte myggen där jag heller. Ska Helen komma till Sydney i februari? Låter jättekul. Mys vidare mamsen ❤️������
    Kram
    Gunni

    SvaraRadera
  2. Javisst. Jag njuter på;-) Ja, Helen och Edvin kommer till mig i Sydney i februari. Ska bli jätteroligt!
    Hälsa alla,
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala