Skäms gör jag ibland

 
Av det här krävs det mycket! Är inte så där väldigt förtjust i öl. Även om det är gott ibland, särskilt här i värmen. Men en iskall sodavatten är inte så tokigt det heller.
 
 
Ett av favoritställena som har öppet.
 
 
Här ett annat

 
Igår körde jag till Klong Nin för sol och bad. Det var väldigt gott om utrymme. Men ingen skugga och väldigt höga vågor, syns inte på bilden, men så har det varit sedan jag kom.

 
 
Ja, att jag skäms beror på att jag har det så bra, när andra har det så svårt i Europa. Här ligger jag och njuter och kan inte ha det bättre. Tänker ofta på dom stackare som flyr för sina liv.
Men ibland får man tillåta tankarna att fladdra iväg
Till exempel
Sitter man eller ligger på en sån här?
eller....
 
 
.....hur hittar dom hem till sina hålor? Alla som känner mig vet vilket dåligt lokalsinne jag har, förstår säkert min undran!

 
Nu har det blivit lite mycket sol ett par dagar så jag håller mig hemmavid idag. Kanske en tur på moppen, det svalkar skönt! Jag använder hjälm den här gången. Men jag måste ha ett väldigt litet huvud för alla hjälmar är för stora! För att inte hjälmen ska sitta bak i nacken får jag ha ett kraftigt underbett som håller remmen på plats. Jobbigt om man ska långt;-)
Den här utsikten har man när man ligger i poolen och flyter.

 
Missade en stor apa med tre sekunder. Bambie och jag skulle titta på växterna på baksidan av huset. Big monkie sa Bambie som sett en del. Men dom är snabba som vinden.

 
Fick lite sällskap även om det var på avstånd. Skönt när det är så lugnt på stränderna. Alla Thailändare skrapar nu och målar sina hus inför säsongen.
Tyvärr är det väldigt skräpigt på stränderna än så länge!

 
Men här blev det en Chang i skuggan.
 
 
Tyvärr ett väldigt suddigt foto (beror kanske lite på flaskan till vänster;-) av mina nya vänner, två kvällar i rad har dom varit här. De ska köpa huset snett nedanför oss.
Fanny och hennes kille.
Ett franskt par som bor och jobbar i Shanghai. Fantastiskt trevliga båda.
 
Ha det så gott

Kommentarer

  1. Vad roligt att få resa lite med dig på detta sätt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Monika, Man kan hänga med på fler än ett sätt numera. Kram på dig!

      Radera
  2. Ha ha. Så du kör omkring med rejält underbett du :)
    Så trevligt med nya grannar.

    Det är mycket skräpigare på stränderna innan säsongen har börjat. Det blåser väl in under lågsäsongen antar jag.

    Så kul att få se bilder från underbara Lanta.

    Kram från Åsa & Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala