Ännu en vecka

 
Det blev en kort vecka enligt fotografen;-)  Min mobil/kamera har inte varit så bra på sista tiden. Den har varit med om för mycket så nu ger den upp den ena funktionen efter den andra.
 Ljudet har varit helt borta sedan lång tid, men plötsligt repade den mod förra veckan och höll på skrämma slag på mig när det började plinga. Det varade dock bara ett par dar. Den här veckan blev enhetsminnet fullt så så många kort blev det inte.

 
Vilken tur att jag har en så fantastiskt gullig it tekniker till svärdotter. Fixat på två röda.
Vi får liksom smyga lite när vi pillar på mobilen för Lill-Åsa blir liiite trött på oss,-)
Men den hemska tiden är snart förbi, tack och lov, för jag ska få överta Åsas mobil när hon skaffar den senaste.
Ja hu vilka i-lands problem man har!

 
Magnoliaträdet i Botaniska.
 Jag är lika fascinerad varje gång jag ser den.
Enormt stora blommor
 
 
 
Ser nästan god ut. Men vågade inte prova!
 
 
Fredagens lunch med dotter under ett träd i skuggan.
Underbart väder och underbart sällskap.

 
Medans Åsa gjorde de sista timmarna på jobbet strosade jag ner till Operahuset för en liten fredags drink. Tittar på folk och bara är. Ja, jag vet, jag har det oförskämt bra. Tar dagarna som dom kommer Jag är så tacksam!

 
På väg hem skulle det handlas lite smått och gott. Den till höger ska inte jag dricka!!
 
 
Idag är det andra advent sägs det!
Som ni vet så har jag projekt uteplats. Det går inte så bra men det går sakta framåt. Nu kan jag minsann sitta ute om jag vill.
 
 
Bordet är av ljutjärn och betong så det flyttar du inte på så lätt. Nu har jag fyllt igen hålen så armeringsjärnen syns inte och slipat det. Sedan blev det inte så mycket mer. Gick och köpte mig en vaxduk istället.
Fantastiskt vackert bord, faktiskt, säger jag som gillar allt sånt och önskar att det kunde få följa med hem.
Apropå det så har tjejerna bokat hemresan för mig nu. 
Flyger från Sydney 31 mars kl 22.00 och landar kl 12.00 fredag 1 april.
Jättebra flygtider!
Flyger med Qatar Aircraft och mellanlandar i Doha, perfekt!
 
 
Ser inte så tokigt ut om man bara ser det så här. Men det känns lite inklämt mellan tvättlinorna och grannens kalsingar om ni förstår? Det är ju ändå fantastiskt att man kan hänga ut tvätten på tork mitt i stan.
 
 Ska göra ett försök att möblera om, om det går.
 
Nu får ni ha det så bra.
 

Kommentarer

  1. Åh vad härligt att du har flera månader kvar i Australien och sedan kommer du hem till det vackra Aprilljuset. Här pågår nu nedräkning mot kortaste dagen på året...en tung tid nu fram tills det vänder. Men det är en märklig december idag är det +13 grader!!!! Man blir svettig i vinterkappan. Tack för alla dina små betraktelser det förgyller min dag. Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Åh, goaste Du. Önskar du hade varit här nu. Här är underbart varmt och skönt. Det är just det där vädret du beskriver som är så svårt. Och mörkret! Ja, det är underbart att komma hem i april. Koltrasten och det så speciella ljuset på våren.
    Kram till dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala