God fortsättning

 

 
Sven hälsade oss välkommen till Anna och Micke dagen före julafton i Rosebery dir de flyttat.

 
Julafton var en fin sommardag. Vi kunde sitta ute och käka det kalla. Sill och en hemmagjort liten snaps som var väldigt god. Lill-Åsa hade också gjort ett häfte med snapsvisor. Undrar vad grannarna tänkte när de hörde våra ljuva rösten.
 I de här smällkaramellerna på tallriken finns en liten present, ett fråga och de här papperskronorna.

 
Det var en väldigt mysig och trevlig julaftonskväll. Även om den var lite annorlunda!
 
 
Ja, på juldagen fick man ta tag i det här med motionen igen.
 
 
På juldagskvällen var det min tur med maten och på allmän begäran blev det pyttipanna. Det var länge sedan och blev gott. Ser ni den fina snögubben Tilda gjort till mig?
Det är väldigt trång i min lilla studio. Men det är hemtrevligt och man får knö ihop sig lite.
 
 
Måste få visa min fina julklapp från tjejerna. Armbandet och örhängena har jag själv köpt. Men det fina halsbandet fick jag i julklapp.

 
På annandagen (här heter den boxingday) fick jag sällskap av dessa båda damer!
 
 
 
Igår flög förkylningen på mig. På bara några minuter så blev jag pangförkyld
Så idag har jag inte varit ute på hela dagen. Legat och läst, lyssnat på vinterpratarna och inte gjort ett förbaskade dugg.
Imorgon måste jag ut hur jag än mår och få lite luft.
 
 



 

Kommentarer

  1. Lyssnade lite på Lars Lerin på juldagen (i bilen på väg till Gun) Annars har jag vinterpratarna kvar. Låter som en mysig jul (trots värmen)

    Krya på dig ❤️

    SvaraRadera
  2. Så söt han är lilla Sven är :)
    Fy vad jobbigt för dig med förkylning i värmen. Krya på dig <3
    Kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala