Ett svårt beslut är fattat

 
Ett svårt och ångestladdat beslut är nu fattat.
Jag slutar jobba!
Mitt första jobb efter vårdskolan var som bitr föreståndare på Munkbogården. Ett ålderdomshem som jag arbetade på i sex år innan vi flyttade tillbaka till Stockholm. Här är det ljusstöpning på gång i slutet på 70 talet.
 
 
De sista tio åren med dessa små varelser. Ett jobb som jag älskar. Jag har jobbat med det mesta från vaggan till graven. Men i omvänd ordning, klokt egentligen eftersom jag aldrig skulle orka med äldrevården som den ser ut i dag.
 Idag ser det ut inom förlossningsvården inte heller så rolig ut med allt som hänt.
 
 
Startade eget 2004 och fick många att sluta röka
 
 Gjorde en CD 2009.
Sov du lilla. Urljud för de minsta. Har några skivor kvar om någon skulle vara intresserad
 
Jag har haft ett fantastiskt yrkesliv
Tack alla som varit med och gjort mitt yrkesliv så roligt och intressant
 
 
För två år sedan såg det helt annorlunda ut. Tyckte nästan att livet var slut, för jag har levt för jobbet de sista åren. Jag var inte redo för att sluta.
Men nu så har det mognat!
 
Nu ska detta bli min melodi. Tänker segla hela sommaren till att börja med. Åka till Barcelona och fira Marie som fyller jämna år i juni. Träffa en ny liten familjemedlem.
 
Sedan vet man inte;-)
 
En ny period i livet har tagit sin början.
 

Kommentarer

  1. Yes, livet tar inte slut med jobbet- tvärtom kanske! Vi ska visa det du o jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala