Jervis bay

 
Nu var det länge sedan jag bloggade. Men tiden går så fort just nu.
Jag, Helen och Edwin hyrde bil i Wollongong som är halvvägs till Jervis för att vi skulle slippa köra i stan. Klokt beslut eftersom det är vänstertrafik och mycket trafik.
Efter att vi hämtat bilen som vi hyrt (vi fick en mycket större bil än vad vi beställt) körde vi mot Kiara. För fyra år sedan var jag där förra gången. Jag ville visa H&E blåshålet i Kiama som var helt utan något vatten. Nu blåste det ganska mycket den här dagen så vattnet sprutade som en fontän.

 
En fin fyr i Kiama, åsså ja;-)
 
 
Huset vi hyrt hade jag också bott i tidigare. Bush and Bay. Att jag ville tillbaka dit berodde på att det är ett så fantastiskt djurliv.
 
 
För att inte tala om vilka stränder!
Jervis bay har vid flera tillfällen klassats som en av världen vackraste stränder. Vilket härmed bekräftas!
För varje steg man tar låter det i sanden. Sanden är som potatismjöl!
Just den här stranden heter Murrays Beach i Jervis och den var helt fantastisk
 
 
Med bilen körde vi ännu längre söderut och hittade den ena fina stranden efter den andra.
Och väldigt lite folk
 
 
Men den här såg vi! Fy tusan så stor och tjock. Men den var nog mer rädd för oss!
 
 
Kvällarna tillbringade vi sittande på verandan och väntade på kängururna. De kom efter en stund redan första kvällen för att sedan återkomma varje kväll. Så oblyga och så söta

 
 
Man kan komma dom riktigt nära

 
 
På kvällarna grillas det

 
 
Vi var också in några gånger till Huskinsson och åt lunch och shoppade. Där hittade vi denna hemstickade cykel
 
 
Sista frukosten kom dom för att säga hejdå för denna gång! Men jag hoppas kunna återkomma någon gång.
 Att sitta på verandan eller ligga i hängmattan är som meditation. Ingen trafik. Bara olika fåglar som låter, papegojor, kockaburrans skratt och många andra fåglar som jag inte vet vad dom heter.

 
 
Vi vänder sedan mot Sydney igen. På vägen hem, när vi lämnat från oss bilen i Wollongong så går vi för att käka lunch. Vi åt dumplings, så himla gott!
Sedan blev vi körda av killen på biluthyrningsstället till järnvägsstationen. Genom fönstret kunde vi se den vackra natur som Australien har.
 
 
Kvällarna på Harrgrave är inte heller så tokiga

 
Stränderna i Sydney. Mitt i staden! Kristallklart vatten. Fantastiskt
 
 
Doubbel bay

 
Den mest kända, Bondi beach

 
Manly beach

 
Bronte beach som blivit en favorit
 
 
Balmoral beach. Vackrast av dom alla!
 
På måndag åker H&E till Hongkong för att sedan återvända hem till Sverige.
Vi har haft så mysigt och trevligt och gjort en massa roliga saker. Vi har också irrat runt med kartan i hand och det har gått bra.
Många steg har det blivit och nu ses vi snart i Sverige
 
Kramar till er alla
 
 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala