Äpplets dag




Två dagar i rad var jag i stan förra veckan. Försökte samla ihop mina besök. Frissan, tandläkaren och lite annat smått och gott


Apropå gott så åt jag lunch med denna fantastiska människa. Timmarna bara flög iväg! Vilken tur att jag har så många goda och fina personer runt om mig!


Hos denna sköna böna plockades det äpplen.


Lite vingligt med det gick ju bra. Tur att jag är så smidig;-)


Jättegoda!


Nu blir det äppelmos, äppelkaka, äppelkräm ja, allt som går att göra på äpplen. 
Roligt och gott


Ja, så har vi då klätt av Bianca. Seglen av och nu masten! Lite sorgligt är det att se henne naken. 
Vi fick hjälp av goda vänner som inte är höjdrädda.Upp på torra land ska hon på lördag. 
Men efter en lång säsong så är hon värd lite omsorg. Tänk så många fantastiska dagar vi haft med henne i sommar. Tagit oss till lugna fina vikar när det dagen blivit kväll och så många magiska kvällar 

 

Från det ena till det andra så fick vi veta att gravstenen på pappas familjegrav ser för eländig ut så något måste göras. Jag tycker i och för sig inte att det gör något om det är mossa och lava på stenen, men texten ska ju synas, Eftersom han är begravd i Gustavs så är det ju inte nästgårds precis och vi är inte där så ofta av den anledningen. Så vi planerar att lägga ett par dagar i närheten och fixa gravstenen innan snön kommer



Ha det gott och kram från mig




Kommentarer

  1. Vilket jättefint foto på Gun nedanför äppelträdet!

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala