Vecka 45



Att Stockholm har fått mycket snö har väl inte undgått någon. Ca 80 cm från en dag till en annan! Det är mycket det även om man är norr ifrån.

Ett mycket speciellt ärende fick mig att ta mig till Stureby förra veckan. Mycket grubblerier har det varit angående min lägenhet i Stureby. Jag fick meddelande om (i början på sommaren) att någon mer andrahandsuthyrning var inte möjlig, på grund av olika regler och bestämmelser!
Som det då var skulle jag vara tvungen att säga upp mitt första hands kontrakt i Stockholms bostadsförmedling. 
Det beslutet har jag vänt och vridit på mer än en gång, kan jag säga.
Till slut fick jag idén om att byta till en mindre billigare lägenhet 


Och nu har jag hittat den;-) 
Ett rum och kök med sovalkov. Jättefin och öppen planlösning. Trehundra meter ifrån Bollstavägen.
Så himla glad för den 2 300 kr billigare än min nuvarande. 
Goa respengar!


Väldigt smart planerad


Inte nådigt att välja just den dagen då snökaoset var som värst. Alla bussar var inställda så från Vårstaberg blev det att pulsa över Årstafälten. Fick sällskap av denna kelsjuka kisse. Som kastade ikull sig framför mina fötter flera gånger.


Innan jag var och tittade på lägenheten ägnade jag flera timmar i mitt förråd för att förbereda flytt när vi kommer hem i slutet på januari. Sedan gick jag till Irene och käkade därefter tillbaka till Stureby. Det blev några steg på min stegräknare.

Något värre i Stockholms trafiken  har jag aldrig varit med om. 
Eftersom inga bussar gick så kan ni ju tänka hur det såg ut.  Det tog mig fyra (4) timmar från Stureby till Nynäshamn. Fy fasen! 


Idag har jag varit och träffat dessa båda ystra systrar
Helen som nyss kommit hem från Mexiko efter drygt två månader, som såg så där oförskämt bra ut. 
Inte ett dugg avis var vi;-) 
Helen och jag skulle möta upp Babben som kom med bussen från Bollnäs, De var båda där när jag dök upp
Nu planerar vi nästa års Greklandsresa. Sist var ju inte Helen med, få se vilken ö det blir!


Mycket reseprat blev det. Så mycket roligt vi haft och ska ha.


Kommentarer

  1. Exotiskt med så mycket snö!

    Åhh, Grekland låter underbart. Vill också snart dit.

    Lägenheten ser jättefin ut. Snyggt med sådär öppen planlösning. Där kommer du säkert trivas bra.

    Åsa kunde kommentera från Chrome så det kanske bara är min jobbdator som det är något knas på.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala