Nu vänder vi........


En bilfri dag som denna sitter jag i skuggan efter att ha varit i havet ett par timmar.
Det är + 36 i skuggan och blåser. Känns som att ha en fön på sig hela tiden.
 I går när vi kom hit bestämde vi oss för att stanna ett par dagar.  Jag har kört sedan vi lämnade Sydney i fredags ca 40 mil. I och för sig fina vägar men inte lika breda som vi är vana vid i Sverige. Dessutom har dom lyckats sätta ratten på fel sida, så jag sitter ju mitt i vägen och kör😲


Gott om kängurus är det så vi ser lite då och då döda bredvid vägen, tyvärr.


Vi kör fel lite då och då men vi har ju ingen tidspress på oss


Det blir en lite baklänges blogg som spretar lite hit och dit. Men ni är väl van. Så där spretig som jag själv är😐


Kiama första natten. 


Ja, här sover jag. 
Funkar bra om det blåser från rätt håll förstås. 
Har man sedan parkerat nära havet, då är det fulländat.


Ja så var vi då i Sydney. Träffade Anna och Micke i Centanniel park med vovvarna. Som jag längtat till detta ögonblick, att vara tillbaka i Sydney som jag tycker är också min stad och inte minst att träffa de mina.
Underbara människor, för att inte tala om Sven och hans lillasyster Emmie. Urcharmiga vovvar
Fick också träffa Tilda och Eric och äta en fantastiskt god middag. Massor av tips på camping inför vår tripp mot Melbourn och Yarra vally. Ett vindistrikt som har jättegoda viner har vi fått höra
Fortsättning följer........
Bloggar lite då och då

Kram till er alla

Ps en lite gammal blogg som jag inte har kunna lägga upp för än nu. Kommer snart en ny Ds






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala