Det är min dag idag


Födelsedagsmorgon. 
En bra start på dagen
En rolig historia, Lennart gick till receptionen på morgonen och skulle fixa till någon typ av uppvaktning.
Frågade om de hade några ljus, de förstod inte vad han menade och han höll på att få med sig en ficklampa innan de förstod att det var födelsedag som skulle firas.
Raskt plockade de ihop och dekorerade en så fin komposition, ljus med frangipaniblommor runt.


Sedan kom en chaufför och hämtade upp oss. Vad jag hade önskat mig som present var en massage och spa upplevelse. Två timmar låg jag på denna bänk och doftade på fragipani blommor samtidigt som jag knådades, packades in och skrubbades.


Efter två timmar kröp jag ner i badet i tjugo minuter. Jag njöt varje minut kan jag lova. Helt underbart
Chauffören och Lennart hade då fått vänta medan jag behandlades var glada då jag äntligen dök upp. 


Färsk fisk😀 vill jag lova!


Därefter rekommenderade vår chafför en fisk och skaldjurs restaurang nere vid havet som skulle vara så bra. Jag har nog aldrig ätit en så god fisk. Vi fick själva välja fritt från akvariet.  Det blev en barracuda
Utsikten och den sköna vinden tillsammans med den goda fisken var en fantastisk upplevelse 


Som grädde på moset dök dessa skönsjungade herrar upp framför bordet. Jag såg nog ut som en fågelholk. De hade frågat Lennart om de fick uppträda och det fick de naturligtvis. Att det var min födelsedag visste dom inte från början. 
En rolig överraskning må jag lova


Charlie väntar på oss när vi kommer tillbaka från byn. 
Vi bor som i en lustgård. Obeskrivligt vackert.  
Jag har alltid tyckt att den asiatiska inredningen är så vacker. Allt det är nu bekräftat. 
Totalförälskad i den här resorten.
Det kommer en hel blogg om den senare.

Läser på webben att vi hann undan det hemska ovädret i Thailand. Puuh!!! 
Här är kanonväder😎




Kommentarer

  1. Vad gulligt att fixa så fint på din födelsedag! Du ser ut att ha haft en fantastisk dag. Kul att du tyckte så mycket om Bali. Vi ska definitivt åka dit.

    Kram från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala