Sydney och lite till innan dess


När vi väl fått nya däck kunde vi köra vidare. Första stoppet är redan i i Potoora. En liten djurpark som har alla Australien djur. 
Hon tar så försiktigt men sin lena mule.


Jättesöt


Så var vi då framme vid den sista natten i en campervan. Vi stannade i Ulladulla och fick en jättefin plats och kunde se havet. Gick en runda och käkade i det lilla samhället innan läggdags


Nu är vi tillbaka i Kiama igen som är en stor favorit. Upptäckte denna gång att det fanns en rockpool även där. En rockpool som såg ut att ha skapats på naturlig väg


Efter att ha kört precis 200 mil (heja mig) är vi nu tillbaka i Sydney hos Oskar och Danielle. Oskar som stått och gjort sin populära cilligryta i flera timmar. Jag kan lova, den är bara så underbar!


Sedan är det min tur att fixa middagen. Eftersom inte Danielle är hemma just denna kväll passar vi på att käka min pytt. 


Här sitter dom varje dag och skriker till honungen är serverad


Så var det då Australia day. Firades med pompa och ståt vis Cirkular quay.


Var ska man fira det med. En färjetur till Abbotsford tyckte vi var bra


Seglingsdag stod på programmet dagen där på 


Dagen efter var vi uppe tidigt för att ta oss till Newport. Det var inte lätt. Två bussbyten och ett tåg senare var vi framme. 
Lennarts snickare, som bytte hans kök förra vintern, kom från Australien, han hade goda vänner och kunde ordna en segeldag med denna trevliga man, Allan.


Fick även jag en chans att "ratta" denna båt. Vi hade med och mat och dryck och njöt av bara den. Sex timmar senare släpptes vi av vid marinan. Nöja och belåtna. Vädret var så bra som det kunde vara. 


Dessa tre tjejer alltså! Så fina, Anna, Tilda och Emmie. Idag vick vi möjlighet att umgås med nästan hela familjen Holmström.  Picknick på Malabar beach. En, för mig, ny strand. En strand utan sand


Det här skulle bli en dag då jag skulle stå så elegant på brädan. Gick så där😁. 
Några timmar till hade jag nog fixat det. Men jag kom så småningom upp och kunde paddla knästående. Inte dåligt tycker jag ändå. Sjuttio år med dålig balans så ja, jag får väl vara nöjd ändå!


En så himla fin avslutning på sex veckor. Anna som så vanligt hade med sig en massa godsaker som vi mumsade i oss. Trötta och väldigt nöjda med dagen blev vi hemkörda till Birrel street


Stil studie i hur det ska se ut. Sven tycker inte det här är så värst kul. Men Emmie älskar att åka bräda. Hon hoppar gärna mellan brädorna. Totalt orädd!


När vi kom hem hade Sven lyckats släppa denna dyrgrip i vår frysväska utan att vi märkt det. Så nu får den följa med hem till Sverige så får Tilda ta den med sig tillbaka när hon kommer till Sverige i sommar. Svens favorit så jag hoppas han kan vänta!


Klocka ringde klockan fem hemresedagen. Vi skulle se soluppgången vid havet. Så vi startade i Bronte och gick delar av costwalken mot Bondi


Många var redan igång med träningen klockan sex


 Idag vaknade vi upp till en mulen dag. 
Ingen trängsel på Bondi beach idag.Helt rätt att styra kosan mot hemlandet. 

Nu ska jag hem och flytta. 
Byter till mig en liten jättefin etta i närheten. Så nu ska det rensas och kastas igen😅. Blir trött bara av tanken. 

Så nu blir det nästa blog från Sverige

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala