Blandade känslor



Efter att ha bott i min nya lägenhet i drygt en vecka så kan jag nu börja ta upp mina gamla vanor. Gå långa promenader och plocka upp stickningen igen. 


Men ibland blir jag väldigt frustrerad när jag inte kan vissa saker, bland annat att få upp en lampa eller hantera en slagborr. När det gäller lampor så är det inget problem att bara hänga upp den. Det ska kopplas också! Om det då bara hänger tre trådar som ska kopplas till en kontakt, är det inte så jäkla lätt. Hatar att känna mig begränsad .
Men jag är bra på mycket annat😀


Från 48 kvm till 26 kvm har inte varit lätt. Men roligt. Man får tänka till ordentligt och jag är så tacksam att ha bott på en mycket mindre yta än 26 kvm i Sydney. Det gör att det här känns väldigt rymligt. Så nöjd även om jag långt ifrån är färdig. Så fort det blir varmare blir det till att organisera vindsförrådet 


Det tråkiga är väl att jag inte kan ha kvar mitt kära skifferbord eftersom det är alldeles för stort. antingen får ställa upp det på vinden eller sälja det 😕


Det andra tråkiga denna vecka är att jag känner mig, krängt, arg och ledsen på den person jag bytt lägenhet med. 
Samma kväll som flytten fick jag ett meddelande om att hon var mycket missnöjd med städningen. Så himla tråkigt eftersom jag slet som ett djur för att hinna bli klar med städning packning på tre och en hav dag. Jetlaggad som bara den,men ändå förväntansfull inför flytten. 
Redan innan jag kom hem så fick jag en massa frågor och skulle fatta beslut när jag befann mig på andra sidan jorden vilket kändes väldigt frustrerad. Så tråkigt att bli så ifrågasatt. 
Det kostar mig 2 300 kronor för flyttstäd. Väldigt tråkiga pengar efter semestern.
Jag kontrar då med att klaga på fönsterputsningen som jag aldrig skulle komma på att klaga på om inte hon hade betett sig så illa. Då erbjuder hon att hennes mamma skulle komma och göra om det eftersom hon putsade fönstren i mörkret. Då vaknar den lilla djävulen i mig och kräver att det ska hit en fönsterputsare osv, osv.
Usch så tråkigt, det tar udden lite av glädjen.
Det är bara att bita ihop och betala men det svider!!


Jag har inte hunnit gå mina promenader sedan jag kom hem. Men igår fick jag till det. 
Många vackra stigar att gå på och låta tankarna flyga fritt. Den här om två månader då häggen bedövar luktsinnena. Underbart!
Idag måste jag var inne och passa några gubbar som ska installera fiber i lägenheten fast solen skiner därute. Men det är inge synd om mig. Stickar och ser på slalom!


Den vackraste av dem alla. Centenniel park i Sydney. En skönhetsupplevelse som är svårt att slå.


Den här vägen till Coles i Edgecliff är också alldeles fantastisk. 
Då både lukt, hörsel och synen får sig en riktig boost. 

Ha det gott alla på alla💓dag
Kärlek till folket som Gun brukar säga









Kommentarer

  1. Vilken tråkig människa som klagar så ��.
    Jag har samma problem men en taklampa, suck
    Skönt med promenader i solen.
    Snart är min poncho klar ����������������
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Stickar för brinnande livet👍

    SvaraRadera
  3. Ja vilken idiot. Om man inte är nöjd med städningen får man väl för bövelen städa själv. Det vill man ju ändå liksom göra när mangor in sig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala