Vinterland



På spaning efter våren! Väntar på den första tussilagon! Hittade videkissar.
Men egentligen så hörde någon som sa att man skulle inte hela tiden gå och längta till något. Livet är för kort! Lätt att säga, jag vill ju ha något att längta till.  Jag vill nog ändå påstå att jag försöker njuta av varje dag.


Fredags kvällen var Gun och Marie här och käkade, jättemysigt!


Jag fick en  mimosa som doftar ljuvligt. Tål även att stå ute så så fort det blir lite varmt ska den få pryda min balkong.


Inte nog med den fina blomman så fick jag en surfplatta. Så glad jag blev! Nu ska det läsas e-böcker! Tidigare har jag läst på min mobil men det var ett evigt "bläddrande"
Tusen tack tjejer


Stickade mycket när tjejerna var små. Det blev både det ena och andra, kappor, mössor, ja till och med byxor ( som stacks;-) tydligen! 
Nu har tiden och lusten kommit tillbaka. Det började med en poncho till mig. Inte särskilt svårt förutom monteringen. Sedan gav jag mig på en sjal med ett jättesvårt mönster. Svor och repade upp många gånger. Nu har jag gett mig på det igen. Hur dum får man vara?  
Men innan jag tar mig an den sjalen så ska Guns poncho bli klar. När tio cm var kvar tog garnet slut. Efter mycket om och men så har jag varit och hämtat ett nystan i Nynäs idag.




Lördagskvällen tillbringades framför tv:n.  Zappade och hamnade en bit in i Pretty woman. Vet inte hur många gånger jag sett den men får fortfarande gåshud över vissa scener.  


Tog mig tid i går och åkte in till city. Jag har inte varit i city sedan förra sommaren. Det set ut som det inte var just några människor ute men det var det verkligen. 
 Det skulle inhandlas en present till den fina svärdottern som snart fyller år. Passar på att skicka det med Gun som nu sitter på flyget till Koh Lanta. 
I morse körde jag Gun och hennes väninna till Arlanda. 

För ett par år sedan kom jag i kontakt med en klasskamrat till Åsa som vi också umgicks familjer emellan med. Idag efter Arlanda var jag bjuden på lunch med Ann-Sofie och Olle. Vi konstaterar att det hänt massor drygt trettio år
Jättetrevligt var det och som vanligt glömde jag fota.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala