Fryser ända in i själen



Vi kom hem förra måndargon. Jag visste det skulle bli stressigt eftersom jag skulle byta lägenhet på lördagen. Vi kom hem den trettionde och min hyresgäst hade flyttat ut den tjugonionde så  trodde jag att jag skulle få flytta in samma dag vi kom hem. Han hade ju kontrakt till den sista så jag ville ju inte han skulle känna som att jag jagat ut honom. så jag bad honom höra av sig när jag kunde komma till. Jag hörde inget den dagen men dagen därpå fick jag ett meddelande att han hade flyttat ut men glömt att meddela mig dagen innan. Grrrr


Det skulle annonseras, kastas, sorteras, prioriteras och packa. Från 48 kvm till 26 kvm. Hur i all sin dar skulle det gå till? Försökt sälja bland annat mitt vitrinskåp men ingen ville inte ha så det blev Östbergatippen. Det gör riktigt ont att kasta men hade inget val. Konsumtionssamhället, usch!!


I lördags hade jag hyrt lastbil och fick flytt hjälp av Marie Magnus Axel och Lennart, tack och lov. Vi slet som djur. Jag är så tacksam för all hjälp. 


I tå nätter har jag sovit i en turistsäng eftersom Gun fick min gamla säng och min nya kom först i måndags


Jag hade inte begärt att de skulle leverera till dörren så sängen fick parkeras på gatan tills jag fick hjälp


Mina förra grannar, Gunnar och José ställde upp och fick upp monstret till säng. Gunnar monterade den, och då måste den ju provliggas 😀
I denna lilla lägenhet ser sängen ut som jag vet inte vad. Dessutom var det belysning i sänggaveln så det ser ut som en budoar och gaveln blev åt fel håll. Vänd på den säger ni, nej det går inte! Att jag valde just den sängen beror inte på gaveln eller belysningen. Allt handlar om förvaring när man bor på så liten yta. Det är två stora lådor i botten på sängen där jag kan ha linne. Sänggaveln ska bort så fort jag får plats i vindsförrådet


Det som varit det svåraste var att inse att mitt skifferbord inte skulle få plats i rummet. Så nu står det lutat mot väggen där mitt ny lilla slagbord ska stå. Men eftersom skivan väger ca 150 kg så måste jag förankra den med några beslag. Inte så kul att få den över sig


Hänger på låset måndag morgon till tippen. Gun var snäll och lånade ut sin bil ett några dagar.


Sedan har det monterats både det ena och andra. Jag hade beställt ett skoskåp som också kom i måndags. Tyvärr eller tack och lov var det trasigt när jag hade packat upp det för det var lite för stort.


Nu tänkte jag avsluta med några av mina bästa bilder. 
Sista kvällen på Koh Tao hittade vi ett nytt matställe. Så fantastiskt vackert och så god mat. Det blev en överraskning som jag hoppas kunna återkomma till


 Lägenheten som jag får låna ligger på en kulle kan man säga. Så på baksidan av huset finns en annan favorit är Hasiendan. Deras hamburgare är otroligt goda


Ursäkta stavningen men jag har lyckats trycka på någon tangent så det går inte att backa och rätta till
(Åsa du har löst det här problemet tidigare, hur var det nu igen)

Kram till er alla, det värmer i kylan!

Kommentarer

  1. Alltså du är den mest handlingskraftiga och positiva människa jag känner. Tänk att du kan vara så rationell och fixa till det byta lägenhet och tvingas riva upp så mycket som du med omsorg skapat. Det sitter inte fast någonstans med dig, underbar livshållning!

    SvaraRadera
  2. Tack Monika, ja livet är för kort för att binda sig med materiella ting tycker jag. Jag stortrivs i min lilla etta. Ju äldre man blir ju mindre yta behöver jag. Ytan när man förlägger saker är ju mindre;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala