Händelserik vecka


Veckorna bara far iväg inte helt händelselösa. För ett par veckor sedan messade jag min gamla chef och tänkte höra om hon sätta in mig på några pass i sommar. Antingen på hörslingen eller hotellet. Så förra fredagen träffades vi och pratade. Jag var också upp och käkade lunch med mina gamla kollegor. Så roligt att träffas igen. Jag saknar verkligen den sociala biten med att ha ett jobb.
När jag sedan gick hem därifrån så var jag så omtumlad och glad så jag visste inte till mig.

 

På väg hem ser jag detta


När jag nu sitter och bloggar hör jag mobilen surra men tänker att jag tittar sedan. Till slut tittar jag ändå och ser att döttrarna undrar var jag är. Fattar inget! 
Jag kom hem för drygt en timme sedan och visste ingenting. 
Herre Gud vilken galen värld vi lever i. Jag känner verkligen för dem som mist en familjemedlem eller vän. Så lite vi vet och så snabbt livet kan ta en annan vändnin


Idag lördag ska jag försöka fortsätta bloggen. Så många gånger under sista dygnet har jag nu hört att vi inte ska visa vår rädsla för då har de vunnit. Så rätt men så svårt.
Så ikväll ska jag och Gunilla gå på Rival och lyssna på Alex och Sigge precis som vi hade planerat.   
Tack Gunilla för att du tänkte på mig!


Fantastiskt fint vårväder har det varit och jag har kunnat sitta ute på balkongen och läsa på dagarna. Njuter av av vårsolen och jag att balkongen blev så fin. Nu är det bara blomlådorna som fattas och det är alldeles för tidigt. Sedan ska det bli pelargoner och något mer.


Söndagen hade jag sett fram emot länge. En konsert till minne av Monica Z. En stor upplevelse både för örat och ögat. Brännbara kyrka som ligger i närheten av Älvsjö mässan var en ny bekantskap. Så vacker!


Mitt godis. 
Solvarma små plommontomater



På väg till bussen i utförsbacken snubblar jag på mina egna fötter. Så jag dyker huvudstupa framåt.  Tar emot mig med händerna men slår ändå i den armbåge som jag fick en fraktur i när jag var i Australien förra gången. Jäklar skit😠
Men på kvällen är det vristen som gör mest ont, svullen och eländig. Så det blir högläge och isomslag. Men redan dagen därpå var foten mycket bättre. 
Ont krut....


Ja som sagt så ska jag börja arbeta igen. På BB hotellet! En ny tjänst som cordinator/undersköterska/allt i allo. Bara förmiddagar och fyra dagar i veckan. Inga helger eller kvällar.
 Jag älskar den typen av arbete när man får vara med och skapa något nytt. Har gjort det tidigare bland annat på en ny vårdcentral och undersköterska inom företagshälsovården. Omväxlande och ingen dag den andra lik. Ska börja efter påsk. Nåt jag ser fram emot.


Firade det med en jättefin bukett tulpaner och ett glas rött.







Kommentarer

  1. Oh va roligt Karin, det kommer att passa dej som handen i handsken att få komma igång med nåt helt nytt. Lite besviken blev jag, som trodde att vi skulle få jobba ihop i sommar som förr i tiden. Det kommer att bli jätte bra.. VÄLKOMMEN TILLBAKA, vi ses efter påsk//Kramar Ewa

    SvaraRadera
  2. Tack Ewa. Det värmer. Det är klart vi ses. Och jag har inte sagt nej till hörslingen om det passar in i schemat
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala