Skärpning!


Två veckor går ruskigt fort inser jag. Jag får väl erkänna att jag blivit dålig på att blogga. Tycker ibland att det har väl inte hänt särskilt mycket. Men nu har det ju hänt en del. Blev inte bättre på att blogga ändå! Ska försöka skärpa mig!
I påskveckan hade jag Ebba här hos mig några dagar. En av dagarna, ett par dagar efter den hemska terrorn, var vi in till stan för att hedra de som drabbats. Ebba hade en del frågor om vad som skett men det svårt att förklara den ondskan som finns hos de människor som kan utföra något så vidrigt


Efter det gick vi på bio för att lätta upp stämningen lite.  Vi såg Baby bossen
Rolig film även för vuxna. Lite popcorn och cola och många goa skratt blev det

 
Nu kommer den bästa tiden. 
Häggen som snart ska blomma. Tycker själv att det här är bland det bästa fotot jag tagit. 
Ska nog bli en canvastavla så småningom.


Idag har jag suttit några timmar i solen på balkongen och läst ut denna bok. Så bra!!


Två lördagar på raken har jag då varit ut till Getryggen till Marie och Magnus. Då jag inte har bil längre så blir det till att åka buss, pendeln och buss.
Eftersom jag inte har så stor anledning att besöka Tumba centrum numera, mer än när jag byter från pendeln till buss sista sträckan, så hade jag några minuter på mig innan bussen kom. Passade på att ta en liten kik.
Tänker ibland på när jag som femtonåring flyttade till Tumba hur det såg ut då. Köpcentrum fanns ju inte då naturligtvis. Det fanns en gul stenvilla där centrum är idag, tror det var någon slags affär. När den försvann, det måste ha varit i slutet på sextiotalet, så har det växt och förändrats. 
Innan det byggdes in var det ett riktigt draghål med Domus och systembolaget bland annat. Inte särskilt charmigt.
Numera är det faktiskt ett trevligt köpcentrum som innehåller det mesta.


Som sagt, så har jag varit på Getryggen ett par gånger. 
ka vackert nu som på sommaren. Såg de första segelbåtarna som antagligen var på väg till sina hemmahamnar. Det berör! 


Samma kollektivresa tillbaka till Stureby. Jag gick från bommen, dit jag fick skjuts, till busshållplatsen. Solen var på väg ner vid åttatiden och jag fångade dom sista strålarna. Hemma var jag halv tio tiden


Igår var det dags igen. Fadern till mina flickor fyllde nämligen år och passade på att åka hemifrån, men firad blev han ändå. Innan maten så var det Brynäs match. Tyvärr så gick det inte så bra idag. Men nästa gång så....


Sedan sist har vi också firat den här ynglingen. Lika 
fin nu som alltid. Grattis Lukas💗


Ja så var det dags att säga hej och tack för denna gång. 
Gun har på sig sin poncho som jag stickat. Sitter som en smäck😉


Sedan fick jag åka med Gun och Ubbe till Segersäng. skönt, det blev ett byte mindre


Ingen kan väl ha missat att jag börjat jobba igen. Nu har jag jobbat, ja jobbat och jobbat, men gått bredvid och något har jag väl uträttat och så roligt är det. 
Med utsikt över Årstaviken skulle man kunna bli stående hur länge som helst och hänföras.
Så vackert och snart kommer grönskan!


Det här har jag gett mig 17 på att jag ska lära mig i sommar. 
Att gjuta i betong. Visst är det fina krukor? Vet bara inte riktigt var jag ska hålla till. Men det ordnar sig kanske. Kanske på Getis eller Grödby😉






Kommentarer

  1. Ja det skulle nog bli en fin Canvastavla. Jättefin bild. Kul att få se hela familjen på bloggen. Skönt att våren har kommit. Fattar inte riktigt att det snart är maj.

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala