Kho kho khao


Eftersom jag kört fem, sex mil om dagen så måste det tankas en del. Igår var jag till Marita några timmar. Klarade mig utan en regnskur som brukar komma nästan varje eftermiddag 


Härom kvällen åt jag middag med äett svenskt par som tipsade om en liten ö som skulle ha en bilfärja. Det kunde vara nåt för en dag


Som ni kanske vet saknar jag totalt lokal och orienteringssinne. Kör mot vad jag tror är piren. Och se på den!! Jag hittar den med lite assistans men någon bilfärja var det inte. En longtailbåt med en smal spång att balansera sig ombord på. 
Då försöker jag se lite hjälplös ut och vips fick jag hjälp. 


Ja så är jag då här. Kör lite planlöst norrut och hittar paradis stränder


Helt själv. 
Bakom mig finns vad jag tror är 
en servering. Blir nog ingen trängsel till lunch 


Kilometer långa stränder så långt ögat når


Här blir jag nog i skuggan några timmar och tackar för tipset om Kho kho khao


Underbart vatten och en botten som är som ett salsgolv

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala