Khao lak


Sista kvällen på Koh Jum går jag över till Rock bar. Hade stämt träff med en man ,Fred från Schweiz som också bodde på samma resort och reser precis som jag på vintrarna. Vi utbytte erfarenheter och tips Vem vet vi kanske stöter ihop på fler ställen?


Ja, så är det samma procedur igen. Ett jäkla klättrande från longtailbåt till färja. Tar en taxi från Krabi hamn för att förlänga mitt visum, vilket var gjort på en kvart och sedan ut i taxin och mot Khao lak 


Centrala Khao lak


Hotellet ligger mitt i stan


På kvällen har jag stämt möte med Marika från Stockholm 


Vi hittar ett mysigt ställe med jättegott käk. 


Efter tre nätter åker vi vidare norrut.  Jag hade ju bokat hemifrån. Marika försökte hitta mitt hotell för att boka på samma men det var fullbokat så hon bokade ett som hon trodde låg i närheten men det är drygt två mil emellan. Så när vi släppt av Marika fortsatte jag ytterligare drygt två mil norrut.


Jättefint sovrum. Till och med två sovrum.....


Och ett vardagsrum som känns som en fotbollsplan.  Saknar totalt charm och hotellet ligger öde. Tjugo minuters promenad till en jättefin strand med en enda resort så långt ögat kunde nå.
Så idag har jag hyrt moppe och kört till Maritas hotell som ligger nära stranden. 
Det var två mil att köra. Ingen hjälm fanns att få tag i så det kändes lite konstigt när det fladdrade i håret. Här ska jag vara tills på onsdag då jag flyger till Koh Samui och Koh Tao



Kommentarer

  1. Måste vara det bästa med att resa själv, att lättare lära känna nya människor 💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att se att någpn läser min blogg.
      Ja, Anna så är det! Blir ju ofta korta möten. Men det är ju inte kvantiteten utan kvaliteten. Man får lite tips som man själv kanske inte hade fått uppleva annars . Kram

      Radera
    2. Det är så spännande med sådana möten. Man har ju redan något gemensamt att man vågat lämna tryggheten för att få uppleva något

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala