Åke o jag


Måndagsmarknad. 
Har hittat en ny favorit frukt. Jackfruit. Vet inte om den finns i Sverige. Smakar som en blandning av banan och ananas. Jättegod!


En ny moppe har också tillkommit. Går lite för fort. Försöker hålla fyrtiogränsen


I fredagskväll kväll körde jag in till Saladan för lite käk. Älskar den här gatan. Det blev ett par grillspett och papayasallad


Flyttade in i grannes hus härom dagen. Han var tvungen att åka hem tio dagar tidigare än väntat. Så jag och Åke blev nu närmaste granne med Åsorna. Vi kan nästan sträcka ut handen och hälsa på varann genom spaljén.


Så himla fint hus. Helt nytt kök


Egen pool


På min uteplats firande vi min födelsedag i går. Så mysigt 


Idag har det varit varmt +29 grader och mulet. Så då får det bli en utflykt till Old town. En väldigt liten, men charmig by


Där stötte jag på denna stilige herre


Undrar om det är en orkidé?

På fredag lämnar jag Koh lanta för denna gång. Är tillbaka om två månader. Nu blir det nio dagar på Koh jum innan jag måste vara i Krabi för att förlänga mitt visum 

Var rädd om er

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala