Koh Jum. Från slott till koja


Sista kvällen innan sängdags. 
Ett stort och varmt tack till Åsorna som fått stå ut med mig sedan i slutet på november. Nu ses i mars igen


Prinsen på djungelstigen. Som växer i självförtroende för varje dag. Snäll och omtänksam mot alla kattfröknar han har runt sig. Inte så lätt alla gånger. Så mäktig han är, hittar inget bättre ord♥


Trångt på färjan men hittade en sittplats uppe nära utgången eftersom jag ska av på första stoppet. Här kommer longtailbåtarna som ska hämta upp oss till olika resorter


Det här kallar jag ett äventyr. Tre båtar i bredd och snabbt ska det gå med en resväska, en ryggsäck och en mindre väska. Höjdskillnaden känns enorm från färjan till  den första longtailbåten
Min båt är ju naturligtvis den längst bort alltså ska jag klättra över de andra


Det blev bara jag och väskorna 


Här ska jag bo. Eftersom kassan är skral så har bokat det billigaste rummet. Det är verkligen en stor kontrast mellan det här och djungelstigen som är ett poolhus på ca 130 kvadrat. Detta är 20 kvadrat totalt. Inget kyskåp! 
Det är bara att hoppas på sol och värme när man bor så litet
Tyvärr är det bara ynka +22 när jag vaknar. Kallt som f-n och fuktigt.
En väg går emellan huset och receptionen och stranden, som är svårbadad eftersom det är mycket sten på botten


Huset jag bor i. 
Smart att ha uteplatsen under huset.
 Utanför dörren finns också en liten plats där man kan sitta och läsa. Interiören kommer i nästa blogg. Den är speciell kan man väl säga 


Utsikten från resortens restaurang


På baksidan av huset bor thailändarna. Tidigt imorse kunde jag konstatera att de har både höns (tupp)och kor.


I brist på syselsättning tog jag en aroma massage i går kväll. Utsikten från bänken var det inget fel på.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala