Kristallklart vatten


För att ta sig någonstans måste man ju ha en moppe.  Ön är bara drygt nio km lång och 1 km bred. 


Då måste man ju tanka också. Tog tre liter, två för mycket. Gör inte då mycket eftersom det kostar 40 bath(10  kr) för en liter.


Nu har jag prövat ett antal stränder och har lärt mig att på mitten av ön är det lite svårbadat eftersom det ät väldigt stenigt, stranden är det dock inget fel på. 
Men både södra och norra ön är fantastiska stränder och kristallklart vatten. Den norra delen är det svårt att ta sig till. Så imorgon har jag beställt en longtailbåt tur och retur  till Koh Jum. 
Friendly beach blev annars en favorit.


Detta är min garderob



Mitt rum. 
Färgglatt kan man väl säga


Rock bar bredvid min resort 


En mango shake kan man sippa på länge


Coco bar och resort. Ser jättemysigt ut


Sedan november har jag varit på Koh lanta och fått vara ifred för myggen. Nu håller den på att göra mig galen. Helt knölig och kliar som fan. Här finns inget apotek så det blev ett snabbt besök på den lokala sjukstugan. Nu äter jag full dos med antihistamin. Kanske liite bättee idag. Det kaan dock vara sand eller sängloppor😲😲.


Så idag har jag tvättstugan och byter rum för säkerhets skull






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala