Duktig


"Om jag gömmer mig här ser han han mig inte".
 Men det gjorde han. Så vi stod där och tittade en stund. Sen var inte det särskilt intressant. 
Det går bättre och bättre med olika möten. Han har inget problem med att hälsa och sniffa på andra hundar. Problemet är nya människor. 
Det går också bra bara han får ta initiativet. 


Jag tror jag säger det varje år men det är ett speciellt år i år. Allt blommar samtidigt. Fantastiskt. Träffade en granne i dag som sa att solen och värmen kom för sex veckor sedan. Helt otroligt.
I helgen ska det passera trettio grader.
Det får gärna regna lite nu bara det blir fint till Oskar kommer hem


Här dissekerar Jojo sin lilla mus så luddet hänger i munnen.

Bildresultat för årstakliniken veterinär

Redan när Jojo kom hit hade han långa klor. Sedan dess har jag gruvat mig för det skulle gå att klippa hans klor. Bestämde mig för att det var värt två hundra kronor och att någon som är van får göra det.
Förvarnade dom innan att det nog skulle bli problem eftersom han inte känner dom.
För att han inte skulle koppla ihop det med mig så satte jag mig i väntrummet och väntade. Innan tio minuter hade gått, kom de ut med Jojo som han nyklippta klor! Det hade gått helt utan problem. Inga morrningar eller nafsande. Han hade stått helt stilla. Otroligt! 
Så i fortsättningen ska jag försöka själv.
Passade på att väga honom så jag vet att han får rätt mängd mat. Han hade gått upp tre hekto. Bra med tanke på all belöningsgodis han får
Ja det är mycket att tänka på😍 men ibland tror jag att jag tagit mig vatten över huvudet


Lättad efter besöket var jag så positiv och glad så nu skulle det åkas tvärbana. Eftersom veterinären finns alldeles intill tvärbanan så ställde vi oss på perrongen och väntade. 
Jag lät ett tåg passera och vi bara tittade och lyssnade. Han är rädd för alla nya ljud och han reagerade men inte alltför mycket. Så nästa tåg hoppade vi på. Nåja, hoppade och hoppade. Jag drog in honom. Stressad låg han på golvet och såg sig omkring och då hjälper det inte med att locka med godis. Han blir helt blockerad när han blir stressad. Vi åkte till Årstafältet klev av och tog tåget tillbaka tre gånger. Sista vändan gick det lite bättre. Så nu blir det kanske någon åktur i helgen.
Men buss och tunnelbana, dit är det nog långt. 
Jag står åtminstone ett par gånger om dagen i närheten av en busshållplats och försöker vänja honom, men dom är stora och låter väldigt mycket,  men det ska nog gå så småningom


Sedan promenerade vi hem över Årstafältet och hälsade på en liten pudeltik. Hon var väldigt reserverad och det kände han av. Är så fascinerad av språket mellan hundar. 


Vi försöker träna varje dag på läxan vi fick med oss från lydnadskursen men när det har varit så varmt blir både han och jag lite slöa


Lördagen, ytterligare en varm dag. Grannarna som engagerat sig och gjort så fint på gården har också satt upp en hängmatta som vi alla får använda. Det utnyttjade jag idag


Jojo föredrog att ligga under hängmattan. Jag har sol ända till vid tretiden och eftersom lägenheten är så liten så blir det olidligt varmt






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala