Bröllop


En stolt far. 
Emma och Hendry vigdes i Sundbybergs kyrka. Så vackert och rörande. 


Lilla Loke tyckte nog inte det var särskilt spännande så han roade sig själv


Så fina och så passande för varandra. Vigseln hölls både på svenska och spanska. Leve kärleken ❤❤


Den traditionella kyssen


Fru Lopez Taiba.


Efter tårtan åker brudparet på bröllopsresa. Inte för än på Arlanda får de veta att destinationen är Palma

Eftersom jag inte hade någon som kunde passa Jojo så fick jag bryta upp innan tårtan. Men Gun var så snäll och tog med sig en bit hem🍰 och
Johan var så snäll och körde mig till tvärbanan. 


Då blir man så glad när matte kommer hem!


Jag har ju fått låna Guns bil, så på väg hem till Grödby, hämtar Gun upp mig, vilket gör att jag kan åka till Getis på söndag förmiddag efter jag preparerat Jojo med åksjukepiller. Synd om honom när jag sitter med min frukost får han ingen mat. 

Fantastiskt väder. Ordentligt med regn och vattentunnorna fick påfyllning.
Tänk att man kan bli så glad för lite regn.


Jojo har koll på vad som händer. 
Men ikväll kunde jag ha annonserat ut honom under bortskänkes. 
Skulle byta från långlinan till kopplet, då sticker han i hundranittio och han är nästan helt omöjlig att fånga in. Efter att ha rusat runt i flipflop i skogen och ropat kommer han rusande men undviker mig. Så småningom hör jag hundskall hos grannen och där lyckades jag lura honom till mig med hjälp av godis. 
Hunskrälle😠😠


Idag har jag tillbringat dagen på bryggan eller i vattnet. Vattnet har nog aldrig varit så varmt. +27. Det har varit en perfekt svenskt sommarväder. Varmt, men inte för varmt och en skön vind


Familjen svan passerar


Kommentarer

  1. Vilken fin brud!!!

    Underbart foto på dig och Jojo.

    Vad tokigt att han fortfarande behöver koppel eller lina hela tiden, måste göra allt lite krångligare. Jag antar att du hela tiden övar på att ha honom på linan, ropar, rycker lite så han börjar röra sig mot dig och sen väntar med de lyxigaste godis som finns. Blött godis som nykokt kyckling fungerar bäst här. Öva så flera gånger per dag när han kommer och använd bara det absolut godaste som finns. Ge inte upp. Sven har också krånglat och det hjälper verkligen om man har korta lektioner varje dag. Jag skulle börja inomhus tills de sitter där. Sen öva någonstans där ni är helt själva och sen när det helt sitter köra där det är som svårast. Använd inte hans namn för mycket. Byt kommando. När våra krånglar med något så lär jag om till ett nytt namn för tricket. De lär sig snabbt att om jag ropar 5 gånger samma sak så kommer de slut aldrig på första kommandot. De är smartare och envisare än oss många gånger vilket är frustrerande.
    Jag hejar på dig Karin! Det kommer bli enklare!!

    Stor kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala