Utekväll


 Jag gör mina dagliga övningar för att försöka minska mina knäproblem. Tycker ibland att det blivit bättre men så kommer andra dagar då det är värre än värst. 
Nu prövar jag allt. 


Jag måste ner några kilo och tar en beprövad metod. Det får bli viktväktarna igen. 
Då var det semesterstängt. Har registrerat mig så nu blir det invägning nästa torsdag i Högdalen


I början på september ska vi gå på nosträning. Det tror jag verkligen på för Jojo


Härom kvällen var ute på sista kissrundan då denna sötnos närmade försiktigt och då blir Jojo alldeles till sig och gnäller. Vill säkert fram och hälsa


Förra tisdagen gick Jojo och jag till Förmansbacken för att träffas och se på fotboll. Och nu var även Danielle där.
Kul.
Jojo skötte sig med all ära trots att han är rädd för alla ljud och människor men det går allt bättre . 
Ni vet ju hur det låter när ett gäng grabbar ser på fotboll och spelarna inte spelar som dom tycker!!


Ja hur ont gör det här då? Så in i h-e kan jag tala om. Det kom en liten söt mops gående på vår gräsmatta. 
Jojo blir galen och jag har flexkopplet på och fick det precis över nagelbandet med ett ryck.
Då hade jag kunnat annonserat ut honom under bortskänkes faktiskt 


Senare när vi var ute och tränade så hade jag honom i löplina och får den runt mina vrister. Brännsår på båda benen 


Avslutningen på lydnadskursen gick bra. Både tränaren och vi var nöjda


Vi blev nio personer när vi gick vidare till Sjöcafét vid Djurgårdsbron


Det blev en pizza. Väldigt god! Inte som Magnus pizza förstås😁










Kommentarer

  1. Trist med knät Karin! Duktig du är som kämpar på med övningar. Foam rolla och stretcha också, det hjälper.

    Vad intressant med nose work! Låter som en jättekul kurs och alltid roligt att lära känna nytt folk så. Vi leker ofta hemma där vi visar vad vi ska gömma, ber dem vänta och sen säger sök. Det är nog deras favoritlek om man bortser från kurragömma. Håll koll på Jojo, eukalyptus som de använder ska man aldrig ha i närheten av hundar. En kompis till mig hade haft några droppar i skurvattnet och hennes hund hamnade på akuten. Det finns många liknande historier om man googlar. Antar att detta är en bättre miljö då ni är utomhus.

    Fortsätt och njut av er underbara sommar. Vi har 23 grader idag men det har varit den kallaste vintern på 60 år här.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala