Varmt


Förra helgen sa jag hejdå till Oskar och Danielle som skulle återvända till Sydney efter fem veckor i Sverige. Gun och jag var bjudna på brunch i Liljeholmen.  
Fem veckor går verkligen fort. Jag tror dom är nöjda med sina veckor. Tur med vädret har dom haft och Oskar har fått visa Danielle sitt hemland


Värmen är verkligen tryckande. Vet inte om jag varit med om någon liknande sommar tidigare. Både jag och Jojo mår dåligt av den. Försöker borsta ur pälsen på honom och önskar jag kunde göra det samma med mig. 


Min lilla lägenhet blir som ett bastu i värmen. Trots det så lägger han sig i solen och flämtar. Går sedan in i badrummet och lägger sig på klinkersgolvet.


Blöter handdukar och försöker vara utomhus så mycket jag kan 


Lyckades komma över en fläkt för några veckor sedan. Den har verkligen fått göra sitt. Den står på dygnet runt. Fläktar finns inte att få tag på länge.


Förra året var ett riktigt jordgubbssommar. I år har jag inte ätit mycket av den varan. Dyrt som bara den och det kan vi väl skylla på vädret


Marie och Magnus har ju börjat jobba och jag blev erbjuden att låna Getis i veckan


Denna magiskt vackra plats på jorden.



Underbara kvällar.


På torsdagen fick jag finfrämmande.
Zelda och Gun kommer ut. Vi badar och myser 


Jojo finner sig i att sitta i skuggan


Jag dränker ner honom några gånger om dagen. Badar och busar med Zelda.


Zelda, jätteduktig fotograf.
Sol och bad hela förmiddagen. Sedan åker vi mot stan. En otroligt varm dag och trots åksjukepiller kräks han bilen. Stackars liten!


Hej för denna gång. På kvällen till Galärparken och Simone Monreno. Det svängde ordentligt. 


På lördagen var jag bjuden på lunch hos de här trevliga människorna. Jättegod grillad mat med goda viner. Jojo fick bli hemma idag. Värmen och bussfärd avgjorde det hela.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala