Inneboende och renovering




Tror först jag att det är en staty. Men det var en stor råbock i en trädgård. Det trodde nog Jojo också, för han reagerade inte


Kastanjerna är som vackrast just nu


Jojo har börjat bära pinnar helt plötsligt! Men har lite svårt att bedöma storleken på pinnarna. 


Äntligen ska jag få lägenheten målad. Marie och Magnus kommer över och hjälper mig stapla möbler. Inte lätt på 26 kvm! 


Jojo tycker att allt är konstigt. Ingen vanlig dag precis. Trampar runt och vet inte riktigt var han ska vara


Nu ska vi få umgås med dessa mysiga tjejer i några dagar. Marie är den som är mest kelen av sig. Trampar, trampar och snuttar.
 Jojo tittar på och är väldigt intresserad men inte svartsjuk tack och lov


På onsdagen går vi runt Årstaviken. Det tar oss ca två timmar. Vi hinner möta många andra ute på hundpromenad. Bra träning.  Vi hälsar på flertalet. 
När vi inte är ute och går så putsar jag fönster som tack för hjälpen 


Det blev en skaldjurskväll. 
Fasen så gott! 


Malala vågade sig fram och fick pussa på Jojo och han stod alldeles stilla. Så söta!
En dag till och då hade också Marie vågat sig ändå fram


Nya tassemarker har det blivit. 


En kulturrunda blev det också. Det finns många gravkullar så man förstår att det hänt mycket här


På fredag fick jag meddelade om att lägenheten var färdigmålad. Så vi tog tvärbanan till Årsta fältet och gick hem i värsta regnvädret. 
På kvällen är den här killen helt slut efter att ha "passat" katter i tre dagar. Så fort katterna rörde så var han på benen



Betongväggen målades med kalkfärg. Jag blev väldigt nöjd. Det blev inte så flammigt som jag önskade med det blev en lugn känsla i rummet.


Färgen på betongväggen skiftar lite beroende på ljuset


Jag såg den här gardinen på Indiska i somras och tyckte den var så fin. Vad jag inte visste var att det var En längd. Nu får den hänga där tills jag vet hur jag ska göra


Rummet känns väldigt mycket  större än innan. Mattan gjorde mycket


Äter mördarsniglar verligen havregryn?






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala