Promenader och gamla minnen


Undrar vem som bor här? 


Jag går mot gamla Enskede. En liten skogsremsa där häggen nästan bedövar mig på försommaren. Att gå bakom Jojo får mig att småle. Han har en virvel i pälsen i rumpan som ser ut som ett hjärta


Snart oktober och hösten smyger sig på med blandade känslor. 


Oktober och november tycker jag kunde strykas och uteslutas i kalendern. 


Sådana här dagar går vi nästan två timmar mitt på dagen


Fick ett foto av min äldste bror härom dagen. Mamma och pappa längst till höger. I mammas knä sitter Ulla. Min bror längst till vänster. Bredvid honom sitter Adela min farmors syster?  Brmor och några släktingar som jag fortfarande kan komma ihåg. Det lilla tjejen med rosett och vit krage, det är jag. Jag måste väl ha varit i fyra års åldern.
En av de få gången vi fick vara i salen.  Där fick man bara vara vid stora högtider


På gårdagens promenad blev det Gamla Enskede mot Sockenplan och vidare mot Svedmyra. Det blir mellan tio femton tusen steg om dagen. Är så glad att knäna håller. Peppar, peppar!!


Den här väggen på Sockenplan har jag passerat massor av gången i sommar men först idag upptäckte jag väggmålniningen


Snart hemma då jag ser denna skönhet.


Nu sitter jag här och väntar på Kjell som ska komma och käka lunch för sedan ska vi hämta Åsorna på Arlanda 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala