Advent



Älskar min fina  ljusring. Meningen var att jag skulle klä den tillsammans med Benita i hennes affär men då blev jag erbjuden jobb. Så nu har jag försökt själv. Plockade lite granris lindade det runt. Blev inte nöjd trots röda band


Jag köpte eukalyptuskvistar och snodde runt ringen. Blev finare tycker jag. Det är svårt att se på bilden. Eukalyptus har en så fin grågrön färg


Har länge önskat mig en fin lykta. Jag köpte en svart som egentligen var en fågelautomat. Men jag hade tänkte använta den som ljuslykta. Men det gick inte att få ner ett ljus. Så det blev till att gå tillbaka till Högdalen och byta. Den här ska man också kunna ha fågelfrön i. Ser en bild framför mig med massor med snö på bordet. Är så j-a tråkigt väder. I två månader har man nästan inte sett solen. 


Finns det någon mer positiv arbetsplats? Tror inte det! Jättefina arbetskamrater och lyckliga föräldrar. Jag kommer nog att arbeta så länge det går


Tror inte att Jojo uppskattar sin nya outfit., Lite pinsamt, tänk om mina gamla kompisar i Thailand ser mig


Det är inte ofta jag bakar numera men nu blev det lite saffransskorpor. Jättegoda om jag får säga själv


På promenaden idag runt Svedmyra hittade vi tomten på taket på Enskede värdshus. 
I morgon ska vi åka buss till Tyresö. Få se hur det går. Kommer att gå till och från  Gullmarsplan för att minimera risken fölr spyor i bussen. 
Håll tummarna!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala