Julen 2018


En lång och fin jul har det varit som började redan den 22. Har hunnit med att klä två julgranar ätit julmat hos både Gun och Marie, dessutom facetimat med Åsorna. 


Marie och Magnus åkte till Gävle för julfirande med Lukas och hans tjejer. Men vi tjuvstartade med julmaten den 22 helt emot Maries principer egentligen😃. Det blev både skinka, sill och en liten snaps till det. Gott, väldigt gott!


När de hade åkt så åkte Jojo och jag till Grödby för att fortsätta julfirandet. Här sitter Gun och slår in klappar.


När Gun klappat klart blev det Bingolotto som sig bör på en uppesittarkväll. 
Observera min vinstrad!!  Två nya lotter blev det. Bättre än inget!


Julafton blev det lite stök i köket för att sedan äta ett till julbord. 


Innan lunchen kom Emma och Henry och gjorde oss sällskap. Vi gjorde ett julklappsbyte innan jag packade min dramaten och åkte tillbaka till Liljeholmenför att hinna sällskapa med kattfröknarna innan det var dags att ta sig till SÖS för några timmars jobb. 


Jag hann se början på tomteverkstan innan jag begav mig


Skickade hem min kollega lite tidigare eftersom det är julafton. Då var det lugnt men sedan kom den ena efter den andra nyförlösta. Det blev en hektisk kväll kan man väl säga.  


Katterna är både högt och lågt. Vilket gör Jojo lite stirrig. Att vara kattvakt är inte särskilt ansträngande, bara mysigt men Jojo är lite trött när vi kommer hem


En fantastig solnedgång.  Jag gick efter Årstaviken till SÖS. 


Så himla vackert


Efter den här julhelgen får jag väl leva på omelett och sallad. Det finns hur mycket godis som helst på jobbet Och trots mina goda föresatser så slinker det ner en och annan skumtomte🤐


Väl hemma igen på juldagen hinner vi med en stund på rastgården. Full rulle på min kille


Kasta boll är kul men bara någon annan hämtar den


Nu tror jag att viĺl säga mig något!


Idag hade vi stämt träff med Jambo och hans matte i en rastpark. En liten skällande spanjor som körde med lite fula tacklingar. Men Jojo bryr sig inte  så mycket. Han är fantastisk med andra hundar.  Igår lekte han med en polsk jakthund som bara var ett år. Han är väldigt tålmodig min kille.

Nu ska jag till SÖS och göra några timmar.

Gott Nytt År 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala