Bussresa


Helen och Edwin är hemma efter tre månader i Mexico och USA. Bruna och fräscha. Vi blev bjudna dit i förra veckan.
 Så vi gick till Gullmarsplan för att slippa fler än  en rondell. Sedan buss från Gullmars till Tyresö. Det var inga problem för Jojo! Nu hoppar han upp på bussen och kan till och med lägga sig ner. 


Vi blev bjudna på jättegod mat och dryck. Så roligt att kunna åka dit utan att Jojo blir dålig på bussen. 
Helen hade handlat ett par röda Shelters åt mig i Miami. Så nu går jag som på moln på jobbet.


Finns det så myckét som påminner om jul som hyasinternas doft!


Här om dagen kom Kim och Albin och hade med sig Tor eftersom dessa killar kommer att träffas på julafton. Det gick bra! Men vilken tur att Tor inte är min. Jisses vilken vilde! Jojo vaktade på Kim som hade godis i fickan. Han var inte så intresserad av Tor som for runt som en tornado. Jag har förstått att Jojo är väldigt lugn av sig med andra hundar


Äntligen kom snön


Tänk så landskapet förändras med lite snö. Det blir både ljusare och mysigare och i natt vänder det och blir bara ljusare och ljusare.
Vintersolståndet och det tycker vi om.


Jojo plöjer i sön. Han verkar inte heller frysa som det ser ut


Tänker på spunnet socker eller bomull när snön ligger kvar på träden


Vi fick fint Australien besök i tisdags. Tilda kom och hälsade på. Så roligt! De här båda bondade direkt. 
Tilda är verkligen en sann djuvän. En underbar tjej. 


Hon hade med sig torkat kängurukött. Smaskens sa Jojo. Smakar tydligen bättre än det luktar😂. Han fick också en pyamas som tyvärr var för liten
Tack Tilda. 


Igår var jag till Farsta och handlade. Där finns de flesta affärer men som de flesta  centrum så är det för mycket för mig som totalt saknar lokalsinne. Går bort mig varje gång
Nu önskar jag Er

God Jul och Ett Gott Nytt År



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala