Kallt



Det ser nästan ut som  jag är ute och åker pulka. Nää, inte då!
Det var väldigt länge sedan


Inte nåt särskilt tilltalande foto.
Men fy fasen så  kallt det är! 


Helen och jag har varit på bio. Väldigt bra,  The whife. Vilka fantastiska skådespelare!


Kompisen Jambo träffar vi lite då och då i rastgården. Jojo försöker få igång Jambo med dåligt resultat. 
Förra helgens väder var otroligt fint. Men den här sista helgen var allt annat än fin.


När vi kommer in så har han is i skägget. Svårt att föreställa sig att han för ett år sedan och flämtade i skuggan. 


Nu är det snart ett år sedan vi träffades första gången i värmen. Tror faktiskt att han älskar snö och vinter.


Här ligger han och Dixi i skuggan och flämtar. Den här dagen var det närmare fyrtio grader


Så liten och tunn han ser ut❤. Nu har han absolut fått lite med muskler


Förra helgen fick jag och Jojo möjlighet att träffa den här lilla bönan. Iris ❤. Så go och glad.
 För första gången skulle jag låta Jojo få träffa småbarn. Jag var tämligen säker på att det skulle gå bra eftersom det är bara katterna som existerar för honom. Och det gjorde det! 
Innan jag gick dit tog jag en varm korv ur frysen som jag gick med i handsken så den skulle tina innan vi kom dit. Den fick Alice mata honom med. 
Så roligt att se honom tillsammans med barnen. 


Nåt annat som är kul är fåglar. 


Mycket snö är det


Annars är det mycket jobb. Vilket jag är väldigt glad för. Jag mår inte bra om jag inte får vara social. Att man sedan får känna att man behövs för någon är så gott för själ och hjärta 


 Man tror liksom att det inte att det ska komma mer snö nu men det gör det. Igår skuttade han som en hare i snön


Nu så! Det ska bli kul att pröva. Recept medföljer, till och med en fin kokbok.
Maträtter som man inte prövat tidigare ska bli en utmaning.


Dagens recept. 
Tyckte först att det verkade dyrt men kassen är för två personer och eftersom jag är själv så räcker det ju i två veckor. 

Må så gott❤





Kommentarer

  1. Den söta bebisen heter Ines och inget annat ♥️

    SvaraRadera
  2. Skulle bara kolla om du läser min blogg😂😂

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala