Inget är som väntans tider


Om det är något jag är riktigt, riktigt dålig på så är det att vänta på något som kanske ska hända. 
Tänk att sitta där med en bok eller med någon och dricka bubbel.


Jag hade Helén och Edwin här på middag i veckan som hade med sig 1,5 kg plommon. Så det blev plommonmarmelad. Gott blev det!


Härliga skogspromenader har det blivit. Dock blev det ingen svamp denna gång. Läste att det skulle vara gott om svamp i skogarna mot Dalarö. Körde av 73:an mot Dalarö. Parkerade bilen efter ett par km och gick så jag skulle höra trafiken hela tiden. Det gjorde jag men efter en stund tyckte jag att det var en väldans trafik på Dalarövägen. Det var inte Dalarövägen. Det var 73:an. Helt galet! Sju km vilse!!
Så småningom hittade jag bilen. Vilken lättnad!


En stolt farmor. Fick träffa lilla Harry för första gången. 


En inte mindre stolt pappa


Trots mitt dåliga lokalsinne ger jag inte upp. Jojo och jag körde till Grödby och gick ett par timmar i skogen och fick den bästa av blandningar. Kantarell, trattisar ,taggsvamp och några fina Karl Johan. Så roligt att kunna ha Jojo lös utan koppel


Ringde till Gun på Solrosen som bjöd på mellis. Fick träffa Loke och de andra barnen som fick hjälpa mig att rensa svamp. Jag blev noga utfrågad om vad nästan hela släkten heter. Dessutom fick jag veta att jag hade hål i min t-shirt😂


I lördags var det 75:års kalas i Tyresö
Så trevligt och så mycket gott både på tallriken och i glasen. Jubilaren ser också nöjd ut!


Dag med barnbarn och flickvän


Röjer på vilden och försöker kasta och sortera. 


Vet inte vad de är värda. Men dom är ju snart hundra år!

Nästa blogg hoppas jag att jag fått svar angående lägenheten.
Håll tummarna


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala