Sista sommardagarna


Tillbaka femtio år i tiden! 
Här på Uttrans sjukhus träffades Helene och jag första gången. Helene jobbade som röntgenbiträde och jag som sjukvårdsbiträde. Vi pratar ofta om den tiden. Helene trodde att det fanns en restaurang i den gamla matsalen. Men tyvärr fanns den inte längre. Nu är det lägenheter i hela byggnaden


Dessutom var det nybyggna hus runt om. Jättehäftiga hus. Med utsikt över sjön nedanför och Segersjö på andra sidan


Jag försöker rensa i garderoben. Det blir lite högar.


I lördags samlade jag Gun och hennes barn och barnbarn. Det fattades några men många blev det. Så roligt!


Jag lagade mat i dagarna tre. En Pinocciotårta med maräng och jordgubbar blev det också


I söndags var jag lite uttråkad och bestämde mig för att gå in till Kungsträdgården. Jojo tyckte det räckte med att gå till Skanstull. Fick mer eller mindre dra honom efter mig bitvis. Så det blev Årstaviken och Skrovet.


Deras räkmackor går inte av för hackor. Träffade också en kollega där innan vi gick hem. Då travade Jojo så fint!


Idag har jag haft Helen och Edwin här på mat. Lite plockmat till förrätt. Det blev lite grekiskt med färska fikon. Mums!!
Sedan ugnsrostade grönsaker och kyckling. 
Chokladkaka med hallon och grädde. Sedan är man mätt!


https://lantahideaways.com/property/secret-garden-pool-villa-b2/

Här ska Kjell och jag ska bo i slutet på januari. Grannar med Åsorna. Så roligt det ska bli. 
Saknar mina tre M 
Moppe, massage, mat och så Åsorna förstås♥️

Kommentarer

  1. Saknar du bara TRE M? :)
    Saknar du inte Morris, Missan, Maia, Mango, Meya, Mellow och Millie :)

    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala