Yes, Ă€ntligen😁



Ett och annat glas bubbel kommer att avnjutas pÄ min nya inglasade balkong. Nu Àr det klart. SÄ skönt!


IgÄr var jag med pÄ besiktningen av lÀgenheten pÄ BjörnvÀgen. VÀldigt positivt!
Jag kommer att fÄ det renoverat i januari. Bort med den mörka tapeten och in med det ljusa och frÀscha.


Njuter vÀldigt mycket av naturen just nu, nÀr vi haft nÄgra frostnÀtter, sÄ otroligt vackert


FörvĂ€ntansfulll. Vi vĂ€ntar pĂ„ Jambo som Ă€r pĂ„ vĂ€g hit. 


Årstaviken runt förra helgen


Vi fikar vid Skrovet och kÀkar en macka


NĂ„gra dagar senare gĂ„r vi 6 km runt i Tyresta nationalpark. VĂ€dret var inte riktigt med oss. Men vad gör vĂ€l det? 
Lite typiskt mig sĂ„ glömmer jag ryggsĂ€cken pĂ„ cafĂ©et 


NÀsta dag börjar inte bra. NÀr jag ska hÀmta bilen sitter denna lapp pÄ rutan. Jag hade inte parkerat fel utan den den som stÀllt sig bakom mig hade lÀmnat en lite för stort mellanrum mellan oss. SÄ den person som satte lappen pÄ rutan fick parkera "fel", för nÀra korsningen.

Ju Ă€ldre jag blir ju kortare stubin fĂ„r jag. Det brann till sĂ„ ordentligt att jag glömde sĂ€tta pĂ„ mig bĂ€ltet. NĂ€r jag kommer fram till Svedmyra sĂ„ försöker jag krĂ€nga pĂ„ mig bĂ€ltet. DĂ„ ser jag blinkande blĂ„ljus i backspegeln.  
Jag har haft körkort i femtiotvÄ Är och för första gÄngen blir jag stoppad av en polis. Det skulle ha kostat mig 1 500 pix men polisen hade som tur var en bra dag sÄ det slutade med en varning.
Puhhh!!


 HĂ€mtade upp Irene och Ă„kte tillbaka till Tyresta och den dagen sken solen. 
JanssongÄrden, vandrarhemmet, var till och med Ànnu finare i solen.





Hem och kokar chutney pÄ plommon med lite chilli i och ingefÀra. Gott till puld pork.


Hittade ett jÀttefint nattygsbord pÄ Jysk hÀrom dagen som kommer att stÄ i hallen i min nya lÀgenhet.
Men herre Gud hur fel kan man montera och hur smÄ skruvar finns det? VÀnde upp och ner pÄ sidostyckena, satte skenorna fel!!


Men efter fyra och en halv timme sÄ stÄr den dÀr. JÀttefin! DÀr har nu Jojo och jag varsin lÄda


Denna lilla kisse lÄg och spanade pÄ oss nÀr vi passerade pÄ promenaden runt Sickla sjön . SÄ otroligt söt! NÄgon typ av leopardras mÄste det vara


Ett favorit strÄk sedan jag bodde i Hammarbyhöjden

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala