Kallt och krispigt och fixarservice!


Även om jag hade kunnat stanna några veckor till på Lanta, så saknade jag ju Jojo. 
Visste också att jag skulle få målat och tapetserat medans jag var borta.


Jag var väldigt förväntansfull och trött när vi kom till Västerhaninge. (Tack och lov att Gun körde och hämtade oss.)
 Vi var hemma vid niotiden och jag ville bara i säng. Men sängen var staplad på höjden. 
Kjell och Gun var så snälla och hjälpte mig få ner den. Ändå var det svårt att komma i säng. Skulle "bara" göra både det ena och det andra. Vid tolv stöp jag i säng. Vaknade klockan sex och gick upp. Slipdammet låg som ett tjockt lager över hela lägenheten. När det väl var borta och golven torkade var jag är nöjd!


Skönt med lite vardag ändå. Inga drinkar och vin på ett tag nu😁
Några dagar med sol har det varit men det blåser som bara den. Njuter ändå av frisk luft och lukten av tallskog


Jag visste nog att jag gjort en bra affär när jag köpte min bil. Men ändå så skulle ju besiktningen bekräfta just det. Det blev utan anmärkning. Så lättad!! 
Det som brukar ge anmärkningar var nyligen utbytta. 


Spanar lite.


Så mycket omsorg och kärlek till dessa små.  
Transporterar dom hit. Pratat med dom och först stått i vatten en vecka
Lite olika färger och modeller. En av alla hibiskusar som jag tog sticklingar på är det tredje gången jag försöker få att överleva 


Det är inte många kvar men nu har de  också fått jord. Så nu håller jag tummar och tår



Det finns så mycket att välja på. Dahlior blir det inte. Köpte lite frön som jag ska förså. Men det är lite för tidigt.


Försöker mig på en liten (väldigt liten) kycklingmössa.


Tre rullgardiner som jag inte kan sätta upp. Så dom lade jag ut på fb marketplace.  


Har försökt sätta upp dessa tavlor. Svårt när man ska hålla och mäta samtidigt.
Hittade i en broschyr för nyinflyttade att det på kommunens hemsida fanns en fixarservice att ringa till. Fantastisk !!
Och gratis var det också för 65+!
Så nästa vecka kommer det någon och hjälper mig och jag slipper besvära släkt och vänner.
Sparar nog rullgardinerna till dess

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala