Paradiset


Christina som bor i Spanien kan plocka sina egna avokader i sin trädgård. Stora som jag vet inte vad. Medans mina är så här små! Orättvist tycker jag.


Något jag försöker bli av med är mitt sockersug och mitt småätande kvällstid. Inte lätt! Inser att jag måste ta tag i det! 


Jag fick ett erbjudande på nätet om ketokost, något jag prövat tidigare. Man kan äta av allt det goda utom socker. 
Matsedel i fem veckor. Det gick bra i sex dagar då kraschade magen. Tappade tre kg, tack för det! 
Som vanligt när jag gör något så går jag in i med hull och hår. Så jag har fått backa lite och det liknar mer måttlig LCHF nu. Det passar mig bättre. Undviker pasta ris och potatis, koldydrater med andra ord. Ersätter med sallad eller broccoli som jag älskar


Motion är också nödvändigt och det är jag nog bra på. Jag går ju ca 15000 steg om dagen. Men saknar mitt gym som nu är stängd. 
Härom dagen körde jag till Hammarbyhöjden och gick runt lilla Sicklasjön.
Det såg ut som plockepinn på vissa ställen. Bävern visade att de hade varit i farten


Det regnade nästan hela rundan men sista biten så kom solen. Och jag fick användning för solglasögonen som jag gått runt med.
Den här vyn var anledning till att jag för många år sedan köpte lägenhet just här.  Sista sträckan är Hammarbybacken upp. Den tar på krafterna kan jag lova


Jag brukar ju gå runt Ringvägen i Nynäshamn men igår tog jag steget fullt ut och promenerade genom skogen till Knappelskär. Så otroligt vackert! 


Jag fick tanken på Gotland eller Bohuslän. Mjuka, släta, vita klippor. Om man fortsätter förbi den här viken (om man nu kan det) så kan man fortsätta och det dyker upp nya vikar


Jojo håller med!


Här kommer jag att tillbringa min sommar. 


Här börjar stigen som leder till mitt nya paradis. Lövhagens kaffeservering och vandrarhem. Övernatta och äta frukost i trädgården. Hur låter det? Underbart om ni frågar mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala