Tur och tid


Ja, ibland ska man ha både tur och tid. När jag lämnade in bilen för att byta till sommardäcķ så fick jag råd om att jag måste byta bakre ljuddämpare. Jag visste att det snart skulle vara aktuellt så det var ingen överraskning. Frågade honom vad det skulle kosta, 4 890 kr. Fy fasen! 
Men eftersom jag har väldigt gott om tid så satte jag mig och ringde runt. Jag kom ner till 1 736 kr. Eftersom bilskatten också ska betalas i denna månad med 2 000 kr så kunde jag betala båda för samma pris som ljuddämparen skulle kostat på första stället. Fick låna en liten blå Renault. Kändes lite som att sitta på marken och köra


Förra helgen var jag bjuden till Tyresö på lunch. Vi gick också en sex km runda 


Där trivs vi. 


Helen och Edwin har nu bjudit mig flera gånger eftersom vi kan sitta ute. Men jag tänker att om det blir lite varmare så öppnar jag upp min inglasade balkong så sitter vi ju ute!! Så nu är det dags!


Ja du, Helén. Så gick det med tomatplantorna! Dom såg lite tagna ut efter transporten hem men trodde nog att dom skulle kunna rycka upp sig. Men icke! 


Men den lila paprikan ser pigg och kry ut 


Dalgona kaffedrink, så jättegott! 
Koreansk kaffe! Väldigt mättande och gott!
Saknar mina irish coffee glas
Försvann i flytten. Men hittade fyra väldigt fina på Röda korset i stan


Det här är baksidan av mitt hus. En stor grusplan där det nu är parkering. Nu ska det tydligen byggas ett nytt hus. Men jag blir inte särskilt drabbad


Är nu färdig med min balkong


Älskar den. 


Den här är en japansk lönn. Så himla fin!


Till min stora glädje hittade jag en hos min lokala blomsteraffär. Den ser like ynklig ut om man jämför men den andra men jag ska kämpa på. 


Jag har länge velat se mina foton på teven. Nu prövade jag och tryckte in ett USB minne på baksidan av teven och vips så försvann jag i minnernas värd.
Åsa och Åsa i Helsingör. Dit åkte vi ofta när vi hade Skånebesök


Fem generationer fick vi vara i flera år


Helens och min första Greklands resa. Till Karphatos. Vi hade så himla roligt. Vi hade tappat bort varann i fjorton år, så det fanns  mycket åt att prata om. Körde runt ön på varsin moppe när vi inte badade eller drack drinkar eller den godaste Retsina jag någonsin druckit


Tillbaka till verkligheten. 
Körsbärsträden i Åvyparken där vi går varje morgon är så fantastiskt vackra just nu


Igår var jag till Getryggen och lämnade över tröjan och sockorna till Marie som blev så glad för den. Den kommer att värma gott. Trots en jätteknepigt beskrivning så är jag nöjd. Stickar gärna fler


Vi hann med en prommis också. 


Som grädde på moset så hade Magnus grillat middagen under tiden som vi var ute. Den var inte att leka med. Så jättegott!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala