Träningsvärk från, ja ni vet!




Händelserika och kostsamma dagar denna vecka😕
Tisdag var det läkarbesök. De senaste veckorna har jag haft problem med ögonen. Skaver och grumlar sig. På grund av corona har jag dragit mig från att beställa tid på vårdcentralen. Men nu var jag tvungen.
Det blev antibiotikadroppar och droppar som fuktar, plus att hon tyckte att jag ska uppsöka optiker för mer undersökning. 
Onsdag kväll blev jag så sötsugen som jag numera inte så ofta blir. Men jag hittade en proteinbar med nötter i kylen. Skulle jag inte gjort! Kände plötsligt att det inte var bara nötter jag tuggade på. En tand (nummer tre framifrån) hade lossnat. En gammal krona där stiftet gått av. Och limmats fast flera gånger. 
På torsdag morgon ringer jag min tandläkare som samma dag går på semester. 
Får en tid till en distriktsläkare i Handen tidigt fredag morgon. Okänd tandläkare som limmade fast den igen. Föreslår en ny krona men eftersom stiftet är av måste den göras om från början a 15 000 kronor.  Inte görligt!!

Fredag vaknar jag med en he-vetes träningsvärk! Går som jag skulle ha haft en trevlig natt😁. Vilket inte var fallet!
Träningsvärk på insidan av låren så in i helvete. Men nu har jag kommit igång ialla fall


Jag har ju nyss tagit upp träningen igen efter coronauppehållet så trots träningsvärk så hade jag bokat ett pass med styrka utomhus.
Det blev en stressig morgon från tandläkaren och hem för ombyte seda på cykeln och ner till gymmet. Där det visade sig att passet var inställt!! Jag som var så taggad. Vad gör man då! 
Jo om man är disciplinerad så går man in och tar några varv på maskinerna! Det är bar jag och två till


Här är belöningen. 
Tjugo minuter i vattensängen med jetstrålar som masserar. Ljuvligt!! 
Men saknar thaimassagen. 
Inget går upp mot de mänskliga händerna.


Lördag med +15 och regnskurar. Hänger framför tv men känner att jag måste göra upp ur soffan. Så Jojo och jag tar bilen till lilla Rudan och går runt sjön. På avstånd ser det ut som det folk som badar men det är Haninge dykarna som rensar sjöbotten. Dom hittar en hel del där


Jag som totalt saknar lokalsinne ger mig ändå ut bredvid vägen för att se om jag hittar några jättegrytor. Men stigen delar sig här och där och då är jag ju lost. Så småningom hittar jag tillbaka


Men jag hittar lite blåbär. 


Kantarellerna är på g. Naturen är fantastisk!


Fick även med mig lite fägring från rundan



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala