Picnic i Kairo

 

IMG_0013

Ja. inte i Egypten, men i Upplands Väsby. Efter frukost på säng så blev det en runda till Kairo. En gammal byggnad. Dit man beger sig för att bada på sommaren. Ligger vid Mälaren. Stekte korv och drack kaffe och åt semla. Sedan satt vi och lapade sol en lång stund.

IMG_0011

Det fanns ju dom som for runt på isen. Tycker inte om isar. Usch.

P2190048

Nu något helt annat. Ser ni busken till höger om Nautilus! Det är en buskhibiskus (om det finns något som heter det). Där snodde jag några skott innan jag åkte hem. Mitt badrum kan ni också se på bilden.

2010-09-19 14.50.36

Efter några månader såg den ut så här! Visst är den vacker? Men den tycker inte om den Svenska vinter. den heller!

IMG_0001

Så här såg den ut nu i januari. Inte så kul. Men skam den som ger sig. Ser ni det lilla gröna på stammen? Vänta ska ni få se….. fortsättning följer vid nästa blomning.

Svinalängorna

Ja, om ni hade svårt med att läsa om den här trasiga familjen så kan jag meddela att det är inte lättare att se det på bild. Jag grät faktiskt efter filmen, det var så förfärligt, men vilka skådespelare!

Kommentarer

  1. Jaha, var filmen så ledsam. Då nöjer vi nog oss med att ha läst boken. Det var ju inte direkt någon feelgood-bok den heller men väldigt bra.

    Vi kanske ska ta med oss din blomma till Thailand. Den kanske bara har hemlängtan

    SvaraRadera
  2. Jag vill också se Svinalängorna, älskade boken!Har ännu inte ätit någon semla men längtar efter den dagen jag ska :o)

    SvaraRadera
  3. Kul att ha du startat en blog Karin! Wow, att blomman överlevde på hemresan och att du fått den att växa. Imponerande!

    SvaraRadera
  4. Ja, den kommer sig för varje dag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala